المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الملف العاااااااااااااااااااااااااااشر للاحلي بنات في الدنيا

um-hajar
05-10-2009, 03:01 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم يا قادراً على كل شيء .. اغفر لنا كل شيء وارحمنا برحمتك الواسعة التي رحمت بها كل شيء وإذا وقفنا بين يديك لا تسألنا عن أي شيء فإنك أهل التقوى وأهل المغفرة .
اللهم يا أرحم الراحمين ارحمنا وإلى غيرك لا تكلنا وعن بابك لا تطردنا ومن نعمائك لا تحرمنا ومن شرور أنفسنا ومن شرور خلقك سلِّمْنا.
اللهم يامن لا يرد سائله ولا يـُخيِّب للعبد رجاءه إنا قد بسطنا إليك أكف الضراعة متوسلين إليك بأسمائك الحسنى ما علمنا منها وما لم نعلم.
اللهم ردنا إليك رداً جميلاً . اللهم ردنا إليك وأنت راضٍ عنا .
اللهم أعنا على الموت وكربته ، والقبر وغمته والصراط وزلته ويوم القيامة وروعته .
اللهم إني أسألك الراحة عند الموت والعفو عند الحساب .
اللهم لا تثقل بنا أرضا ولا تكرِّه بنا عبداً . اللهم لا تعذبني عند الموت .
اللهم ارزقني الشهادة في سبيلك والموت في بلد نبيك محمد صلى الله عليه وسلم .
اللهم اجعلنا من الذين يحبونَ لقاءكَ وتحبُّ لقاءهم .

um-hajar
05-10-2009, 03:02 AM
يلا يابنات تعالوا وبلاش تهجروا البيت انا حاسه اني تايه هناك

ماس و لولى
05-10-2009, 05:13 AM
صباح الفل و الورد و الحلويات
ام هاجر اخباراتك ايه
رورا للدرجه دى الاداره صعبه هناك

renad_abu_alam
05-10-2009, 08:27 AM
صباح الخير يا بنات عاملين ايه؟

دلوعة ميامي
05-10-2009, 11:28 AM
صباح الفل على عيون الكل

ماسة
تعيشي وتاخدي غيرها هههههههههههه يا ابو شنبات

ام هاجر
انا معاكي هنا وهناك
برضو من فات قديمه تاه

ماس و لولى
05-10-2009, 01:07 PM
دلوعه صباحك فل
هو انتو اتطردتو من سيدات مصر ولا ايه

دلوعة ميامي
05-10-2009, 01:52 PM
لا انت بس اللى انطردتي ورجعناكي بواسطة ههههههههههههههه

ماهم مجعمزين هناك

ماس و لولى
05-10-2009, 06:53 PM
ايوه يا دلوعه اتطردت شر طرده
يا انا يدوب بقول يا هادى
بس كان نفسى اشعللها

دلوعة ميامي
05-10-2009, 10:26 PM
كنا هنلم عزالنا تاني ههههههههههههه ونسبهالك مخضرة ومعفرته

الوردة الحالمة
06-10-2009, 03:48 AM
سلااااااااااااام

ووعليكم السلام

محصلش حاجة مجرد تسجيل حضور

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

روراالاسكندرنيه
06-10-2009, 08:04 AM
بنات اخباركم ايه

هناك تقريبا بيتصين معرفش ليه بحس انه اعده فى الشارع هناك الكل شيفنى ههههههههه

رغم انه منتدى سكر بصراحه

المهم الواحد راحته هنا معرفش ليه

دلوعة ميامي
06-10-2009, 11:53 AM
بالعكس يارورا
هناك مفيش زوار لان المنتدى مقفول من بابه
يعني اللى يدخل لازم يسجل
ومعلش عشان البنات اللى مش بيفتح معاهم المكان هنا
عموما
خلينا هنا وهوناك لحد مانشوف ممكن نعمل ايه
صباحو نسكافيه

ماس و لولى
07-10-2009, 05:55 AM
بونجورات

الوردة الحالمة
08-10-2009, 03:05 PM
:rroo::rroo::rroo::rroo:

*هالة القمر*
09-10-2009, 11:04 AM
صباخ الخير

جمعه مباركه يا جماعه
اخباركم ايه وحشتونى

كتكوتة كتكوتة
09-10-2009, 01:22 PM
صباحكم فل وورد وياسمين

ام ادهم واياد
11-10-2009, 03:51 PM
مثاااء الخييييييير يااااااه الملف فاضى يعينى بس والله ليه وحشه كبييييييييييييره

دلوعة ميامي
11-10-2009, 05:11 PM
طبعا فاضي
صاحب بالين كداب ههههههههههههه
بس تقولي ايه في الوفاء

ام محمود وليد
14-10-2009, 02:06 PM
وحشتونى جداجدا
عماله ادور عليكم اتاريكو هنا جمبى
من نسى قديمه تاه ههههههههههههههه

*هالة القمر*
14-10-2009, 04:58 PM
مساءءءءءءءءءء
الخيرررررررر يا حلوين

هبه الغندور
15-10-2009, 12:27 AM
وحشتوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووني جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا

فجر الحجاز احلى
15-10-2009, 01:14 AM
سبحان الله وبحمده,,,,
امييييين

أم نوران
15-10-2009, 10:55 AM
الخميس 26 شوال 1430

السلام عليكم

يااااااااااااااه دا الايام بتجري اوي والسنة قربت تخلص وكلو من عمرنا...ربنا يختم لنا على طاعة يارب

الوردة الحالمة
16-10-2009, 12:38 AM
جمعة مبارررركة يا بناااااااااااااات

habeba_2
17-10-2009, 04:27 AM
مسا الخير
وحشتوووووووووووووونى
فينكم
لما ارجع ان شاء الله اسجل بمنتدى سيدات مصر
بس خدوا بالكم هناك بيقروا حتى الرسايل الخاصه
وحشتووووووونى
و الأجازة لسه مش ولابد دعواتكم انها تبأه حلوة

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

كتكوتة كتكوتة
18-10-2009, 06:16 PM
حبيبه
ربنا يكرمك والاجازة تحلو وارفعي الشعار بتاع الأجازة (طنش تعش تنتعش)

soker
20-10-2009, 09:57 AM
صبااااااااااااااح الخير

ازيكم يا بنات عاملين ايه

دلوععععععععععه وحششششششششششششششششتيني بجد

علي فكره انا عايزه منكم مساعده يا ريت تبقو جمبي
لو حد فيكم يعرف او عنده معلومه عن عدن مدينه عدن تبع اليمن يا ريت تقولهالي

ماس و لولى
21-10-2009, 03:21 PM
اهلا سكر
انتى من المنطقه ولا غريبه عن المكان؟؟؟؟؟؟؟؟

أم نوران
22-10-2009, 01:07 PM
السلام عليكم

الدنيا هناك مقفولة..محدش هنا ليييييييييييييييه

أم نوران
22-10-2009, 01:09 PM
شيري..

هابعتلك الرقم...بس لو رنتيلي هافتح عليكي..خخخخخخخخ...ندالة

يارا مناخيرها محتاجة جلدة...سايبة على الاخر

um-hajar
22-10-2009, 05:37 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انتم فين يابنات

*هالة القمر*
22-10-2009, 05:45 PM
الخميس 4 ذو القعدة 1430

السلام عليكم

قلت اسلم عليكم عاملين ايه

هبه
طمنينا عليكى ودعواتنا ليكى ربنا يفرج كربك يارب

um-hajar
22-10-2009, 05:46 PM
وحشتوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووني جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا

هبه الغندور وشك ولا وش اقول ايه القمر بيجي كل شهر اقولك وشك ولا وش العيد

علشان بتيجي كل سنه مره

انتي كمان وحشانا كتيررررررررررررررررررررر

مسا الخير
وحشتوووووووووووووونى
فينكم
لما ارجع ان شاء الله اسجل بمنتدى سيدات مصر
بس خدوا بالكم هناك بيقروا حتى الرسايل الخاصه
وحشتووووووونى
و الأجازة لسه مش ولابد دعواتكم انها تبأه حلوة

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

حبيبه

ان شاء الله تكون اجازه حلوه طمنينا بودي عامل ايه مع كل الوجوه الجديده عليه

اما سيدات مصر منتدي جميل جدااااااا ورايق والمشرفات هناك سكر لكن فيه حاجه مش مخلياني

مرتاحه فيه ليه مش عارفه وعلشان كده عايزين نعرف انت عرفتي المعلومه دي منين

السلام عليكم

الدنيا هناك مقفولة..محدش هنا ليييييييييييييييه

ازيك يام نوران الف سلامه علي يارا انا كمان الدنيا مقفوله عندي

وبعدين انا عماله ارن عليك مش بتردي ليه واوقات يقول لي النمره دي مش موجوده اوعي تكوني غيرتي النمره من غير ماتقوليـ2

um-hajar
22-10-2009, 05:48 PM
هاله

انت مزوغه هههههههه

ازيك عامله ايه

واسمك مش باين عندي ليه

um-hajar
22-10-2009, 05:49 PM
بت ياشيري

تعالي طمنينا عليك عامله ايه دلوقتي

رورا

تعالي طمنينا علي زياد يارب يكون بخير

ماس و لولى
22-10-2009, 06:13 PM
شرييييييييييييييييييييييييييين
الف سلامه عليكى خيييييييييير
طمنينا عليكى
ارجوكى ادخلى اكتبى حاجه قلقتينى يا بت

روراالاسكندرنيه
22-10-2009, 09:25 PM
السلام عليكم يبنات ,,,,,,,الحمدلله زياد حالته مستقره وربنا يعديها على خير يارب
مكنتش احب ابدا يخد التاميفلو خاصه انه مش متاكدين بس معلش اراده الله

شرين مالها خير بعتت لى على الماسنجر انها تعبانه ربنا يستر ويشفيها يارب
انا كمان يهيام مش حابه المنتدى هناك اوى رغم انهم زوق بس اتخنقت منه
ليه محدش يسالنى ,,,,,,,,ربنا يسهل بصراحه هنا جميل ومريح جدا جدا

الوردة الحالمة
23-10-2009, 01:34 AM
صبااااااااااااااح الخير

ازيكم يا بنات عاملين ايه

دلوععععععععععه وحششششششششششششششششتيني بجد

علي فكره انا عايزه منكم مساعده يا ريت تبقو جمبي
لو حد فيكم يعرف او عنده معلومه عن عدن مدينه عدن تبع اليمن يا ريت تقولهالي

اهلا يا سكر معلش ممكن بس تقليلنا انتي مين ؟؟ شكلك بتعرفي دلع طب واحنا بقي هه ههههه

وع فكرة احسن من يدلك عن عدن الفقيرة لله اناااااااا خخخخخخخخخخ قال يعني بتواضع

لا بجد بتسالني عن عدن لية انا يمنية واقدر افيدك باذن الله

السلام عليكم يبنات ,,,,,,,الحمدلله زياد حالته مستقره وربنا يعديها على خير يارب
مكنتش احب ابدا يخد التاميفلو خاصه انه مش متاكدين بس معلش اراده الله

شرين مالها خير بعتت لى على الماسنجر انها تعبانه ربنا يستر ويشفيها يارب
انا كمان يهيام مش حابه المنتدى هناك اوى رغم انهم زوق بس اتخنقت منه
ليه محدش يسالنى ,,,,,,,,ربنا يسهل بصراحه هنا جميل ومريح جدا جدا
اولا الف سلامة ع زيااااااااااد

والبنت شيري برده قلقتني جدا بعتت لنا كلنا الظاهر وبجد مش عارفة مالها

ربنا يطمنا عليها يااارب

تالت هام بقي

المنتدى هناك مش عاجبنا عشان احنا متعودناش حاضر واهلا وتحت امركو خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

وحكاية الرسائل الخاصة افتكر ااه متابعينها اصلا كلنا بكلنا بالمنتدى قليل جدا

روراالاسكندرنيه
23-10-2009, 10:17 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركات,,,,,,الظاهر هناك قفل خلاص الحمدلله

شكرا يورده الله يسلمك يارب...جمعه مباركه يبنات ,,,,,,متنسوش الصلاه على النبى

وقراءه سوره الكهف,,,,,,,,,,,,,بنوته حبيبتى ربنا يكرمك متحرمش منك ولا من زوقك
ولا من تليفوناتك اممممممممممموه,,,ربنا يحفظ كل احبابك

أم نوران
23-10-2009, 10:20 AM
السلام عليكم

ايه يا بنات...شيرين مالها...طيب محدش معاه نمرة بيتها علشان هي لو مش عندها رصيد مش هاتعرف ترد على حد؟؟خير ان شاء الله

رورو..

الف سلامة على زياد...ربنا يتم شفاه على خير..وماتقلقيش يا بنتي..انا سمعت ان التامي فلو مضاد حيوي عادي بس قوي شوية...ربنا يشفيه يارب..

ام هاجر..

انا مش وصلني منك ولا رنة مطلقا البتة...هابعتلك الرقم تاني على العموم دلوقتي ان شاء الله

يارا امبارح بالليل تعبت اوي فجأة وبقت مش عارفة تتنفس وحرارتها ارتفعت وباباها اخدها الساعة 12 ونص على الدكتور...بعيد عنكو..انا قلت جاتلها الانفلونزا اللهم احفظنا...وجالي هبوط ومقدرتش اقوم من مكاني...بس الحمد لله رب العالمين مش الانفلونزا الدكتور قال نزله شعبية...اهو قضا اخف من قضا والحمد لله على كل حال

أم نوران
23-10-2009, 10:25 AM
وردة

ضحكتيني والله...يعني لو منتدى الادارة فيه كويسة ماينفعش ولو الادارة في منتدى تاني مش كويسة وغلسة ماينفعش برضو؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ههههههههههه

الوردة الحالمة
23-10-2009, 12:44 PM
الف سلامة ع يارا

لا حول ولاقوة الا بالله

اية النزلة المرضية الجامدة دي عند الناس كلها

ربنا يحفظنا جميعا من كل شرر

الوردة الحالمة
23-10-2009, 12:48 PM
الأذكار المستحبة يوم الجمعة وليلتها والدعاء

يستحب أن يكثر في يومها وليلتها من قراءة القرآن والأذكار والدعوات والصلاة علي رسول الله صلي الله عليه وسلم ويقرأ سورة الكهف في يومها قال الشافعي رحمه الله في كتاب الأم وأستحب قراءتها أيضاً في ليلة الجمعة

• هل تريد أن تعرف موطن من مواطن استجابة الدعاء
اسمع قول الحبيب المصطفي
عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلي الله عليه وسلم ذكر يوم الجمعة فقال ( فيه ساعة لا يوافقها عبد مسلم وهو قائم يصلي فيسأل الله تعالي شيئاً إلا أعطاه إياه) صحيح البخاري ومسلم
وعن أبي موسي الأشعري رضي الله عنه أنه قال( سمعت رسول الله صلي الله عليه وسلم يقول ( هي مابين أن يجلس الإمام إلي أن يقضي الصلاة) يعني يجلس علي المنبر صحيح مسلم
• هل تريد أن تغفر ذنوبك
عن أنس رضي الله عنه عن النبي صلي الله عليه وسلم قال ( من قال صبيحة يوم الجمعة قبل صلاة الغداة : استغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه ثلاث مرات غفر الله له ذنوبه ولو كانت مثل زبد البحر) كتاب ابن السني
• هل تريد أن يعيذك الله عز وجل من السوء إلي الجمعة الأخرى
قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: من قرأ بعد صلاة الجمعة : قل هو الله أحد وقل أعوذ برب الفلق وقل أعوذ برب الناس سبع مرات أعاذه الله عز وجل بها من السوء إلي الجمعة الأخري0 كتاب ابن السني
يقول عليه الصلاة والسلام
من دل علي خير فله مثل أجر فاعله
لا تبخل علي نفسك بالأجر والثواب ومرر هذه الرسالة لكل من تعرف
لا تنسونا من دعوة صادقة في ظهر الغيب

الوردة الحالمة
23-10-2009, 01:02 PM
كلمـــات جـــــريئــــة
بقلم لبــيــب الســـبـاعي

حنفية الوزير‏!‏
خلاص‏..‏ بصراحة زهقنا من الكلام الذي لا يسمعه أحد‏..‏ نقول أحوال المدارس‏'‏ مهببة‏'‏ فيخرج الوزير الجمل مبتسما مؤكدا أنها‏'‏ زي الفل‏'..‏ نتكلم عن الكثافة فينفي تماما وجود كثافة في الفصول‏..‏ نحذر من انتشار إنفلونزا الخنازير فيقول بكل جرأة إننا بفضل جهود سيادته من أفضل‏4‏ دول في العالم في التعامل مع الإنفلونزا‏..‏ باختصار مفيش فايدة ولم يعد أمامنا سوي انتظار الأيام والأسابيع القادمة حتي يكشف الله سبحانه وتعالي عن أولادنا في المدارس الكارثة التي نخشاها جميعا بانتشار إنفلونزا الخنازير‏..‏ زهقنا من مسئولين في حالة إرسال مستمر للتصريحات غير المعقولة والتي تذكرنا بالمثل الذي يقول‏:‏ إنه إذا كان المتكلم مجنونا فعلي المستمع أن يكون عاقلا‏!!‏

كما نتوهم أن المسئول المصري ـ زي كل الدنيا ـ يرسل ويستقبل‏..‏ يعني يتكلم ويسمع ولكن للأسف يبدو أن المسئول ـ تقفيل مصرـ يتكلم ويقرر ويصرح ويوجه ويفتي فقط‏..‏ يعني في حالة إرسال متواصل ولا يستقبل وعلي كل من حوله أن يستقبل إرسال المسئول من قرارات وتوجهات وفتاوي بكل الإعجاب والدهشة‏..‏ وأن يدرك أن أي مجهود لمناقشة الباشا المسئول أو طرح رأي يخالف فكر سيادته هو مجهود ضائع لأن المسئول المصري ـ يا محترم ـ كما قلنا يرسل فقط ولا يستقبل‏.‏

ورغم أن إغلاق فصولا دراسية ومدارس من أبوابها علي امتداد محافظات مصر أصبح أحد الأخبار اليومية لوسائل الإعلام وبالتالي فقد أهميته بالتدريج وانتقل من الصفحات الأولي إلي الصفحات الداخلية فما زال الوزير الجمل مستمسكا بأن الأحوال عال العال وكل شيء علي ما يرام محاولا إقناع الرأي العام بأن زيارته لدورات المياه في المدارس تكفي لكي يطمئن أولياء الأمور علي أطفالهم وهو يقولها حرفيا في تصريحاته التي لا تتوقف اطمئنوا‏..‏ مدارسنا مستعدة لانتشار العدوي ومصر من أفضل‏4‏ دول في العالم في التعامل مع المرض‏!!‏ انتهي إرسال الوزير ويستأنف التصريحات بدون فواصل إعلانية‏.‏

ويبدو أن الوزير الجمل يستمد كل هذه الثقة والطمأنينة علي أساس سلامة حنفيات المدارس دون أن يلاحظ أيضا سيادته أن معظم المدارس التي ظهرت بها الإصابات المؤكدة هي من مدارس الصفوة ولم يلحظ أن أول مدرسة تم إغلاقها بالكامل بسبب إنفلونزا الخنازير هي مدرسة الميردي ديو الفرنسية وهي من المدارس العريقة في مصر والتي يدخلها أبناء القادرين بصعوبة شديدة وهي مدرسة بدورات مياه تضارع دورات المياه بالفنادق الكبري ومع ذلك انتشرت فيها العدوي وكانت أول مدرسة تغلق أبوابها لهذا السبب ولكن الوزير مازال يواصل جولاته علي المدارس ليزور دورات المياه بها ويلتقط الصور الصحفية والتليفزيونية وهو يفتح ويقفل الحنفيات‏.‏

وعلي الرغم من سرعة انتشار العدوي في المدارس وانتقالها من محافظة إلي أخري ـ وهو ما يترتب عليه تعطيل الدراسة في عدد من الفصول الدراسية وبدء إغلاق مدارس من أبوابها ـ فما زال الوزير الجمل يؤكد استمرار تطبيق نظامه المستورد تحت اسم التقويم الشامل الذي يعتمد علي حضور الطالب للمدرسة وممارسته لجميع الأنشطة المدرسية ـ التي هي غير موجودة أصلا حتي بدون الغياب بسبب إنفلونزا الخنازيرـ وهو ما يؤكد أننا جميعا في دنيا والوزير الجمل في دنيا أخري تماما‏..‏ فالناس جميعا يشعرون بالقلق بل والخوف علي أولادهم من عدوي إنفلونزا الخنازير ولكن الوزير الجمل لا يشعر بذلك علي الإطلاق وخطة تطويره للتعليم مستمرة علي أساس أنه اطمأن بنفسه علي تجديد وتطوير حنفيات المدارس التي هي أفضل حماية للأطفال من عدوي إنفلونزا الخنازير‏..‏

صحيح أن الأطفال مازالوا يتكدسون في فصول ضيقة وأن الكثافة في هذه الفصول وصلت إلي أرقام مفزعة حيث يختنق التلاميذ من مجرد التنفس‏..‏ لكن المهم أن حنفية المدرسة شغالة‏..‏ وصحيح أن ما قيل عن توفير زائرة صحية بكل مدرسة وسيارة إسعاف بكل إدارة تعليمية كان مجرد كلام وتصريحات تليفزيونية لكن ـ برضه ـ مش مهم مادامت حنفية المدرسة شغالة‏!!‏ وصحيح أن هناك فصولا دراسية ومدارس يتم إغلاقها ولكن كشوف الحضور والغياب عن المدرسة سوف تستمر لأن حنفية المدرسة شغالة‏.‏

باختصار مرة أخري زهقنا واتخنقنا من إصرار الوزير الجمل ـ ربنا يوفقه ـ علي حالة التفاؤل والسعادة التي يتعامل بها مع الموقف علي أساس أن الحنفية شغالة‏..‏ وليس أمامنا سوي الانتظار ونتمني أن نكون علي خطأ وأن تثبت الأيام صحة نظرية الحنفية لصاحبها الوزير الجمل عن مقاومة إنفلونزا الخنازير‏..‏ وساعتها سوف نعتذر لسيادته‏..‏ ولكن للأسف لو ثبت فشل نظرية الحنفية وتقرر ـ بعد تفشي الوباء كما يقول الوزيرـ توقف الدراسة تماما لإنقاذ ما يمكن إنقاذه فمن حق الناس أن تعرف سر قوة الوزير الجمل الذي أثبت في كل أزمة أنه يعيش في عالم آخر لا علاقة له بمصر ولا بظروف مصر ولا بالناس في مصر علي اعتبار أنه يدير وزارة التعليم في سويسرا وساعتها يجب أن تفتح ملفات تطوير التعليم علي مذهب الوزير الجمل والثانوية العامة التي تسربت والثانوية العامة التي ينوي تطبيقها في الأعوام القادمة والتي لن يكون لها قيمة لأنه لا علاقة لها بالقبول في الجامعات وحكايات التقويم الشامل والتراكمي وما جري في الكادر المهين للمعلمين‏..‏ ومع ذلك ـ وللإنصاف ـ فإن التاريخ سوف يسجل بإعجاب أهم إنجازات الوزير الجمل وهو أن في كل مدرسة حنفية يتدفق منها الماء‏..‏

lelsebaay@ahram.org.eg

الوردة الحالمة
23-10-2009, 01:06 PM
المنحرفــــــون

أكتب اليك رسالتي من غرفة مظلمة هي سجني وكل حياتي‏,‏ دخلتها ولم أغادرها منذ اسبوعين‏.‏ يقتلني بكاء أمي وتوسلات شقيقتي‏,‏ اللتين لاتفهمان سر ما أنا فيه‏,‏ ولا استطيع أن أواجههما بما أنا فيه‏.‏ ليست هذه المرة الأولي التي أحبس فيها نفسي في غرفتي‏,‏ بل سبقتها مرات عديدة‏..‏ حاولت معها وتمنيت الموت والانتحار والهروب ولكني كنت أفشل فأستسلم لما أنا فيه‏,‏ حتي أشعر بالمهانة فأحاول مرة أخري‏.‏ سيدي‏..‏ أجد حرجا شديدا في الكشف عن مأساة حياتي‏,‏ كتبت عشرات المرات ومزقت الأوراق‏,‏ فما أصعب أن تري عارك وعار أسرتك علي الورق يصمك بأبشع الصفات‏,‏ فتري آخرتك وأنت في النار فتفقد كل دوافع ومبررات وجودك‏.‏

أعرف اني كلما حاولت الاقتراب ابتعد‏,‏ فسامحني وتحملني لأن الأمر صعب ومقزز‏,‏ لذا سأحاول أن أبدأ معك منذ البداية لعلي أفلح‏.‏ ولدت لأسرة راقية ومحترمة‏,‏ فأبي ـ رحمه الله ـ كان يشغل منصبا مرموقا‏,‏ فرح بمولدي فرحا كبيرا فقد جئت بعد سنوات طويلة من ميلاد شقيقتي الوحيدة‏,‏ لذا لقيت في سني عمري الأولي كل الاهتمام والرعاية‏.‏ عشت السنوات الأولي من عمري في قمة السعادة‏,‏ من تدليل وحب وأشياء أخري ظلت مغروسة في نفسي لا تفارقني جذورها‏.‏ ولكن القدر كان يخبئ لنا شيئا آخر‏,‏ حزنا أكبر‏,‏ وكأنها حلقة متصلة‏,‏ إذا انقطعت حلقة تفككت الدائرة المترابطة‏.‏

ذات مساء‏,‏ انقلب البيت الهادئ‏,‏ اذكر هذه الليلة جيدا‏,‏ لا تغادر ذاكرتي‏..‏ عمري لم يكن يتجاوز التاسعة‏,‏ أفقت علي صراخ وعويل وفوضي في البيت‏..‏ لم أفهم للوهلة الأولي لماذا تصرخ أمي‏,‏ ولا لماذا سقطت شقيقتي علي الأرض‏,‏ ولا من هم هؤلاء الرجال والنساء الذين تزاحموا داخل شقتنا‏...‏ بشر لا أعرفهم يحاولون احتضاني رغما عني‏,‏ بعضهم يحاول إدخالي إلي غرفتي‏..‏ بكيت وأنا لا أفهم لماذا أبكي‏..‏ عرفت بعدها أني أصبحت يتيما‏,‏ مات أبي‏,‏ مات وهو يعبر الطريق‏,‏ صدمته سيارة مسرعة‏,‏ وتركه قائدها يموت نازفا‏,‏ وهو لايدري أن بموت هذا الأب ستنهار حياة أسرة بالكامل وسيتسبب في تدمير حياة طفل مثلي‏.‏

كان موت أبي ـ يا سيدي ـ هو بداية مأساتي‏,‏ فالطريقة الخاطفة والمؤلمة التي مات بها أصابت أمي بفزع دائم وجعلتها تدخلني سجنا كبيرا لم أخرج منه حتي الآن‏.‏ أصبحت أمي تري الموت حولي في كل مكان‏,‏ وكأن ملكه ينتظرني حتي ينقض علي‏,‏ فلا خروج وحدي‏,‏ تنتظرني حتي باب المدرسة‏,‏ لا تتركني إلا وأنا في الاتوبيس مع زملائي‏,‏ تجلس علي رأسي حتي أنام‏.‏ لم يكن تدليلا بقدر ما كان خوفا وفزعا تسلل إلي نفسي وروحي وجعلني أشعر بمعني كلمة يتيم‏...‏ هذا الاهتمام لم يكن منصبا علي أختي الكبري مثلما نلت منه النصيب الأكبر لأن أمي كانت مشفقة علي لأني معشتش الدلع ولا الحنان اللي شافته أختي‏.‏ بهذه المقدمة الطويلة أردت فقط أن أكشف لك عن تركيبتي النفسية الهشة‏,‏ عن طفولتي المغتالة‏,‏ عن عدم إحساسي المبكر برجولتي‏,‏ فكانت شخصيتي الوديعة المنكسرة تميل الي البنات أكثر منها إلي الأولاد‏,‏ مما زاد من انطوائي وابتعادي عن زملائي‏.‏

مرت ثلاث سنوات علي هذه الفترة العصيبة‏,‏ وقتها تقدم الي أختي عريس من محافظة بعيدة عن مدينتنا‏,‏ وكان هذا العريس لطيفا‏,‏ اكتسب حب أختي وأمي بسرعة كبيرة‏,‏ كما تقرب الي واهتم بي وأصبح حريصا علي الحوار معي‏..‏ بعد فترة من الخطوبة عرضت عليه أمي أن يبيت عندنا حتي لايعود الي مدينته في وقت متأخر مستندة ـ كما قالت أمامنا ـ أن في البيت رجلا‏,‏ والطبيعي أن يبيت هذا العريس معي في حجرتي‏.‏ اعذرني‏,‏ أنا أبكي الآن عندما استعيد تلك اللحظة التي أمقتها‏,‏ أراها كأنها حدثت بالأمس‏,‏ أفكر في التوقف عن الكتابة الآن‏,‏ هل أمزق أوراقي كما فعلت كثيرا من قبل‏,‏ لا سأواصل‏,‏ فأنا أريد التحدث لأول مرة وآخر مرة‏,‏ أنا أريد المساعدة‏,‏ النجاة‏,‏ فاغفر لي وقراؤك أي كلمات جارحة أو مهينة‏,‏ فهذا الإحساس المؤلم ملازم لي طوال الوقت فتحملوني قليلا‏.‏

في هذه الليلة البغيضة‏,‏ نام بجواري في فراشي‏,‏ خطيب شقيقتي احتضنني‏,‏ طبطب علي‏,‏ أصابعه حنت علي جسدي فشعرت بسعادة واطمئنان حتي خلته في لحظات كأنه أبي‏,‏ قال لي لاتخف أنا أحبك وسأجعلك سعيدا‏,‏ فعل معي أشياء غريبة‏,‏ لم أفهمها ولم أعترض عليها‏,‏ كل ما أحسست به هو أمان ما لم أعرفه أو أحسه من قبل ولا أعرف أنه خطأ بل جريمة‏,‏ ما استوقفني وانا لم أناقشه هو انه طلب مني أن يظل ماحدث سرا بيننا‏,‏ انت كبير ولازم نكون أصحاب وما يحدث بيننا يجب ان يكون سرا وهذا اختبار لصداقتنا‏,‏ كنت عند حسن ظنه ولم أبح بما حدث لأحد‏,‏ فلم تكن أمي تتحدث معي في أي شيء سوي الدراسة‏,‏ كل ما يشغلها هو تفوقي وكنت أفعل‏.‏

ما حدث معي في تلك الليلة‏,‏ تكرر مرات عديدة في كل زيارة كان يأتي فيها العريس إلينا‏,‏ لا أخفيك كنت أنتظره وأفتقد حضنه وذلك الاحساس الخفي بأنه أبي‏,‏ لذلك لم يفهم أحد في البيت لماذا انهرت بالبكاء عندما حدثت مشكلات أدت الي فسخ الخطبة وانسحاب العريس‏,‏ كان حزني أكبر بكثير من حزن شقيقتي وأمي‏.‏ عشت شهورا عديدة متألما أشعر بالوحدة والفزع حتي انتقلت الي المرحلة الاعدادية‏,‏ ولأن أمي حريصة علي تفوقي اختارت لي مدرسا شهيرا‏,‏ واشترطت ان يعطيني درسا خاصا بمفردي حتي يتفرغ لي ويتقن تعليمي‏,‏ ولأن هذا المدرس لايذهب للتلاميذ في بيوتهم‏,‏ فكانت أمي تصطحبني مرتين في الاسبوع اليه في شقته‏,‏ وتنتظرني أو تقضي بعض المشاوير ثم تعود لتأخذني‏,‏

بعد حصص قليلة حدث ما يمكن توقعه‏,‏ بدأ هذا المدرس يتلمس جسدي‏,‏ يدللني وكأنه يتأكد مني‏..‏ كنت فريسة سهلة مهزومة صامتة‏,‏ ظللت مع هذا المدرس سنوات حتي أدركت ما أنا فيه‏,‏ نعم أنا منحرف‏,‏ غير طبيعي‏..‏ كرهت نفسي وكرهت أمي‏,‏ ولكني كنت قد فقدت أي قدرة علي المقاومة أو الانسحاب‏,‏ فأنا وكما قلت لك من قبل بلا أي شخصية‏,‏ بدأت أقرأ حول هذا الموضوع وعرفت اني شخص منبوذ وأن عقابي سيكون جهنم‏,‏ فزعت وامتنعت وحاولت الانتحار ولكن إرادة الله كانت غير ذلك‏.‏

تزوجت شقيقتي‏,‏ ونجحت بتفوق في الثانوية العامة كما أرادت أمي‏,‏ والتحقت بكلية الطب‏,‏ وفي الكلية دخلت في معاناة أخري‏..‏

يبدو أن هناك ملامح لمن هم مثلي‏,‏ فقد تقرب مني آخرون يشبهونني‏,‏ حرضوني وأغروني‏,‏ قاومت ولكن في النهاية ضعفت‏,‏ ودخلت الي دائرة السقوط التي لاتنتهي‏.‏

سيدي‏...‏ تعبت‏,‏ لا أريد مواصلة الحديث كل ما أريد قوله إني مريض‏,‏ سعيت الي العلاج ولكني فشلت‏,‏ لايوجد لدينا أطباء متخصصون‏,‏ ألزمت نفسي بالصلاة في المساجد‏,‏ اعتزلت الجامعة أسابيع متصلة‏,‏ أهملت في مظهري‏,‏ أطلقت لحيتي‏,‏ ولكن ما أن أعود إلي الجامعة حتي أسقط مرة أخري‏,‏ قطعت شراييني وانقذتني أمي‏..‏ تقودني أقدامي الي من هم مثلي‏,‏ تجمعات معروفة في وسط المدينة أو علي كوبري قصر النيل‏..‏ أتعرض أحيانا للضرب والسرقة‏.‏

سيدي‏..‏ أكتب اليك الآن بعد القضية التي أساءت الي بعض فنانينا وتناولتها وسائل الإعلام‏.‏

*‏ سيدي‏..‏ أدمتني رسالتك‏,‏ وترددت طويلا في نشرها‏,‏ فمنذ توليت مسئولية هذا الباب وأنا لا أفضل نشر مثل هذه الرسائل‏,‏ وأختار الردود السريعة أو الاتصال المباشر‏..‏ ولكن هذه المرة فرضت علي رسالتك اللجوء الي النشر لانها تشير الي نقاط خلل كبيرة في أساليب التربية‏,‏ والي شريحة من المنحرفين سلوكيا غير راضية عن وضعها وتبحث عن علاج‏,‏ وليتها تكون فرصة للبحث لدي المتخصصين عن علاج ينجي من هم مثلك من عذاب الدنيا والآخرة‏.‏

عودة إلي ما تضمنته رسالتك من اسلوب تربية خاطئ اتبعته معك والدتك بزعم الخوف أو القلق أو التدليل‏,‏ هذا الاسلوب الذي ينتج شخصية مشوهة‏,‏ ضعيفة‏,‏ ليس لديها استقلالية أو فهم‏.‏

فالحرص الشديد المبالغ فيه يفرز شخصية انطوائية غير قادرة علي المواجهة‏,‏ تسلب الطفل حقه في البوح أو الاعتراف‏,‏ القبول أو الرفض‏.‏

أيضا يجب علي الآباء ان يفهموا أبناءهم معني وقدسية الجسد ووظائف أعضائه ودورها‏,‏ فالخجل أحيانا من تعريف أبنائنا بأجسادهم وما هو المسموح والممنوع يعرضهم لمثل تلك المخاطر‏,‏ هذا الجهل هو الذي جعلك لاتفهم ما يفعله معك خطيب اختك‏,‏ فاستغل جهلك وخوفك واحتياجك للحنان الأبوي‏,‏ متجردا من كل المشاعر الانسانية‏,‏ مرضيا حيوانيته فجذبك الي مستنقع صعب عليك الخروج منه حتي الآن‏.‏

فرقوا بين الأبناء في المضاجع هكذا أمرنا رسولنا الكريم صلي الله عليه وسلم ولكن والدتك وبحسن نية قد قبلت ان تنام يجوار شخص غريب‏.‏

وهذا أمر مرفوض‏,‏ فالثقة لا تعني التفريط أو المجازفة‏,‏ والأمر الشاذ الذي يجب الاحتياط منه حتي لا يصبح أحد أبنائنا هو النموذج له‏.‏

علموا أبناءكم ـ ذكورا وإناثا ـ أن أجسادهم مقدسة مصانة لايجوز لأحد لمسها‏,‏ علموهم كيف يعترفون لكم بكل ما يتعرضون له دون خوف من عقاب‏.‏

أيضا لايجوز السماح لمدرس ـ مع الاحترام لكل المدرسين وعدم أخذهم بجريرة نموذج فاسد ـ بالاختلاء مع تلميذة أو تلميذ‏,‏ فالدرس يجب أن يكون تحت عين الآباء‏.‏

سيدي‏..‏ أحس بصدق كلماتك ورغبتك الحقيقية في النجاة‏,‏ وستنجو إذا دخل الإيمان قلبك وابتعدت قصرا عن كل الظروف التي تدفعك الي هذا المسلك‏,‏ تحمل عذابك‏,‏ وعندما تشعر بضعفك لا تخلد الي وحدتك وشيطانك‏,‏ استعن بأمك أو اذهب الي المسجد‏,‏ غير أصدقاءك والمحيطين بك‏,‏ وبعد فترة ستشعر بأنك تعود الي طبيعتك‏,‏ كل هذا حتي يتبين لنا ما هو العلاج العلمي لمثل حالتك‏,‏ فالأمر الآن بين أيدي أطبائنا النفسيين‏,‏ حماك الله وغفر لك وأعانك علي ضعفك وشيطانك وشياطين الانس من حولك‏.‏

روراالاسكندرنيه
23-10-2009, 01:08 PM
نونوتى الف سلامه على يارا هى الايام دى وقت الحساسيه والنزلات ربنا يرحمنا

الحمدلله ...............انك اطمنتى عليها خيرا باذن الله

روراالاسكندرنيه
23-10-2009, 01:14 PM
algarne.com - فضيلة الشيخ عائض القرني (http://www.algarne.com/publish/article_28.shtml)

ماس و لولى
23-10-2009, 04:31 PM
رورا الف سلامه على زياد
ام نوران الف سلامه على بنتك
يا بنات خلى بالكو من عيالكو
ادو لهم عسل و ليمون و فواكه و خضروات
و شيريين لسه محدش يعرف عنها حاجه

رورا من ساعه ما رجعت عايزه اكلمك بس دماغى مدووووووووشه بشكل
عايزه اكلمك بروقان

اما عن المنتدى هناك فوشه وحش على الكل
حاسه ان الكل ملوش نفس يكتب
و كمان من امبارح مش عايز يفتح معايا

روراالاسكندرنيه
23-10-2009, 05:23 PM
تسلمى يماستى يحببتى ولا يهمك فوقى خالص وابقى اكلمى وقت ماتفضى

انا كمان قرفانه من المنتدى بس ماجده حنعمل معاها ايه يبنات شوفوا حل

بس فعلا مش حابه ارجع هناك

[/quote]

um-hajar
23-10-2009, 10:34 PM

جمعه مباركه ويارب يجعل ايامنا كلها مباركه

um-hajar
23-10-2009, 10:35 PM
شيرين

ياريت تدخلي وتطمنينا عليك

رورا

الحمد لله ان زيزو بحير ومتقلقيش خالص

ام نوران

اخبار يارا ايه

um-hajar
23-10-2009, 10:38 PM
رورا

اقراي ده علشان تطمئني

اول لقاح اجاوته الصحة العالمية/ الصين تنتج لقاحا من جرعة واحدة يشفى من "الخنازير" Friday, 04 September 2009 http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:O5ta55qTHXrnlM:http://www.algamal.net/Images/Articles/Images/Large_6072.jpg أعربت منظمة الصحة العالمية عن "تهانيها للصينيين الذين تمكنوا بسرعة كبيرة من إنتاج لقاح من جرعة واحدة لمكافحة إنفلونزا الخنازير" حيث يعد ذلك أول لقاح يحصل على رخصة الانتاج على نطاق العالم .
وقالت مديرة قسم اللقاحات في المنظمة "ماري بول كيني" : كان الصينيون فائقي السرعة في هذا المجال , ويمكننا توجيه التهاني اليهم لمشاطرتهم نتائج التجارب معنا" . وكانت مصلحة الدوله للأغذية والأدوية قد منحت اليوم /الخميس/ شركة "سينوفاك" الصينية رخصة لإنتاج اللقاح الصيني الأول لانفلونزا "إتش1 إن1" الذي تكفي جرعة واحدة منه لاكتساب مناعة ضد هذا المرض , وبذلك تصبح شركة سينوفاك الصينية أول شركه فى العالم تحصل على أول رخصة لانتاج لقاح مضاد لانفلونزا"إيه/إتش1 إن1" .
اللقاح يعرف باسم "بانفلو 1" وقد إجتاز تقييم خبراء المصلحة يوم 31 أغسطس الفائت , وطبقا لتقرير التقييم فيمكن إعطاء "بانفلو 1" للأشخاص الذين تتراوح أعمارهم بين 3 - 60 عاما بحقنة واحدة تبلغ جرعتها 15 ميكروجرام . وذكر "ين وي دونغ" رئيس شركة سينوفاك أن شركته لديها القدرة على إنتاج 5 ملايين جرعة من اللقاح قبل أول أكتوبر المقبل , ترتفع الى ما يتراوح بين 20 مليونا الى
30 مليون جرعة سنويا .

يذكر أن اللقاح الصينى "أحادي الجرعة" - أى ثبتت فاعليته من الجرعة الأولى - بينما يجري أكبر المختبرات الدوائية الغربية تجارب سريرية على لقاحات ثنائية الجرعة , الأمر الذى يكسب "بانفلو 1" ميزة إضافية .
من جانب آخر يتوقع أن يحصل لقاح آخر لانفلونزا "إيه/إتش1 إن1" أنتجته شركة هوالان للهندسة البيولوجية الصينية للأدوية على الموافقة الثانية في البلاد قريبا .أعلنت شركة "نوفارتيس" العملاقة السويسرية للادوية الخميس تحقيق تقدم في التجارب السريرية على لقاح لانفلونزا الخنازير قائلة إن جرعة واحدة أدت إلى تحقيق مناعة ناجحة في 80 بالمئة من الاشخاص الذين شملتهم الاختبارات.
وكشفت الاختبارات التي جرت على مئة متطوع يتمتعون بالصحة أيضا أن 90 بالمئة أصبح لديهم مناعة من انفلونزا الخنازير بعد إعطائهم جرعتين.
وقالت الشركة في بيان إن لقاح الشركة ضد فيروس إيه (إتش 1 إن 1) الوبائي لانفلونزا الخنازير سيطلق عليه اسم "سيلتورا".
وقال أندرين أوزوالد رئيس قسم اللقاحات بالشركة التي تتخذ من مدينة بازل السوسرية مقرا لها إن "نتائج الاختبارات التجريبية مشجعة".
ونقل بيان للشركة عن أوزوالد قوله "تشير الدراسة إلى أنه بينما يبدو أن الجرعتين تقدمان حماية أفضل فإن جرعة واحدة من.. لقاح سيلتورا ربما تكون كافية لحماية البالغين ضد انفلونزا الخنازير."
وأجرت التجربة جامعة ليسستر ومستشفيات جامعة ليسستر في بريطانيا. وقالت الشركة إن هناك تجارب سريرية رئيسية إضافية تجرى بالفعل وستشمل أكثر من ستة آلاف من البالغين والاطفال.

om mano
23-10-2009, 10:49 PM
السلام عليكم ازيكم كلكم
اول ماادخل الاقى العيال كلهم عيانين كده سلامتهم ربنا يشفيهم كلهم ويخليهم لنا بصحة وعافية ياااااااااااااااارب

om mano
23-10-2009, 10:52 PM
وحشتووووووووووووووووونى كلكم اخباركم ايه
انا بخير الحمدلله بس مشغولة شويتين معرفش فى ايه بس معنديش وقت خالص
ونونا دخل الحضانة ومبسوط جدا بس للاسف لما بيرجع مبيرضاش يحكيلى اى حاجة وبكتشف بالصدفة انه حافظ قرآن واناشيد ربنا يخليهولى ويهديهولى يااااااااااارب

um-hajar
23-10-2009, 11:16 PM
أعلنت شركة سي.اس.ال الاسترالية لانتاج اللقاحات الخميس ان جرعة واحدة من لقاحها ضد انفلونزا الخنازير "اتش1 ان1" تحمي البالغين من الاصابة بالفيروس.

وأعلنت الشركة في مجلة نيو انجلاند جورنال اوف ميديسن أن 15 ميكروجراما من اللقاح- الذي لا يستخدم محفزا للمناعة- حققت الاستجابة المناعية المطلوبة في 95 بالمئة من 240 شخصا بالغا أجريت عليهم الاختبارات.

وتدعم النتائج تقارير الاسبوع الماضي من شركتي نوفارتيس وسينوفاك الصينية المنافستين عن أن اللقاحات التي ينتجانها تحقق الحماية من جرعة واحدة.

وكانت سلالة "اتش1 ان 1" قد أعلنت وباء عالميا في 11 يونيو/حزيران، ويمكن أن تصيب ثلث سكان كوكب الارض أي ملياري شخص، وفق ما أعلنته منظمة الصحة العالمية.

ولانها سلالة جديدة، قال خبراء الامراض المعدية ان الناس ستحتاج الى جرعتين من اللقاح لتحقيق الحماية الكاملة من الوباء. ويهرع المسئولون الى وضع خطط للتحصين من المرض مع اقتراب الشتاء في نصف الكرة الارضية الشمالي، حيث يبدأ الموسم التقليدي للانفلونزا.

وسوف تعطى لقاحات انفلونزا "اتش1 ان 1" بشكل منفصل عن لقاحات الانفلونزا الموسمية العادية، وهو ما يعترف مسئولون صحيون عالميون أنه قد يمثل كابوسا فيما يتعلق بتوفير الامدادات واجراءات التطعيم.
واذا كانت الحماية من انفلونزا الخنازير ستحتاج جرعة واحدة فقط؛ فلا بد أن ذلك سيخفف العبء بشكل كبير.

um-hajar
23-10-2009, 11:18 PM
ام مانو

ازيك عامله ايه وحشتينا كتيرررررررررررررررررر

ربنا معاك ويوفقك ويهديلك مانو ويجعله من الصالحين

فعلا معاك حق اليوم بيعدي بسرعه ومش بنلحق نخلص الللي احنا مخططينه

يارب بارك لنا في ايامنا

um-hajar
23-10-2009, 11:21 PM
صرح الدكتور فرانسيس كولينز مدير المعاهد القومية الامريكية للصحة انه ليس هناك شيء فريد او مخيف يتعلق بلقاح انفلونزا الخنازير الجديد (اتش1 ان1) يستدعي اقلاع الناس عن اللقاح.
وأكد كولينز أن لقاح (اتش1 ان1) صنع بالضبط بنفس الطريقة مثل لقاح الانفلونزا الموسمية ومن قبل الشركات ذاتها.
وأضاف الاثنين أنه لا يوجد مبرر للمخاوف. وأكد أن اللقاح آمن وفعال بشكل كبير. واشار الى ان المخاطر "تقترب من الصفر."
وقال ان وباء (اتش1 ان1) منتشرة الان في الولايات المتحدة. واضاف "الامر يرجع لنا. لا يوجد جزء من البلاد لا يوجد به بدرجات متفاوتة."
اصابة أول خنزير أمريكي بفيروس اتش1 ان1

وعلى صعيد آخر أكدت وزارة الزراعة الامريكية الاثنين ان خنزيرا أمريكيا في معرض بولاية مينيسوتا ثبتت اصابته بفيروس انفلونزا (اتش1 ان1) لاول مرة. وقد أنتقلت اليه العدوى من 4 مراهقين ثبت اصابتهم بالمرض.
واضافت الوزارة أن الاكتشاف لا ينبئ باصابة قطعان الخنازير التجارية التى تربى للذبح. واشارت الى ان الاصابات الاولية اكتشفت في ثلاثة خنازير اثبتت الاختبارات اصابة واحد منها بوباء انفلونزا (اتش1 ان1).
وقال مسؤولو الصحة ان الفيروس المعروف في الاصل باسم انفلونزا الخنازير غير مرتبط بمنتجات اللحوم. وأكد وزير الزراعة توم فيلساك أن فيروس هذه الانفلونزا لا ينتقل عن طريق أكل لحوم الخنازير.

ماس و لولى
24-10-2009, 12:23 AM
رورا ايه الاخباااااااااااااار
طمنينا على زياد

روراالاسكندرنيه
24-10-2009, 09:25 AM
هجور ربنا يكرمك على طمانتك لى يارب بس اللقاح الى جى لنا مش صينى على اد مااعرف

والعالم الى عندنا مش زيكم تمتاما متنورين ورايهم من راسهم لالا شور الاجانب

الى معندهمش ضمير ولا ذمه,,,,,,,,,,,,انا الى زعلنى بس انه ابنى اخد التاميفلو وانا

مش متاكده من التحاليل وخايفه لاقدر الله ان جاله بجد الدواء مينفعش معاه وصلت

بجد ده الى خنقنى وهين على اروح اضرب الدكتور رغم انه مصرى

وراجل ثقه وكبير ,,,,,,,بس التعليمات تقريبا بترعب الدكاتره

ماستى حبيبتى ربنا يكرمك الحمدلله ابنى كويس وانهرده اروح للدكتور نشيك تانى

روراالاسكندرنيه
24-10-2009, 10:00 AM
بنات انتم لسه بتستخدموا الماجى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وهل فعلا فيها دهن خنزير؟؟؟؟؟؟؟؟؟

روراالاسكندرنيه
24-10-2009, 10:03 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

حقائق عن العسل والقرفة

تبيَّن أن مخلوط العسل ومسحوق القرفة يُشفي من معظم الأمراض. والعسل يُنتَج في معظم بلدان العالم. والعلماء المعاصرون يتقبَّلون حقيقة أنَّ العسل دواء ذو فعَّاليَّة عالية ضدَّ الأمراض. ولا توجد آثار جانبيَّة في استعماله دواءً في جميع الأمراض.

يقول العلم الحديث مع أنَّ العسل حلوٌ، لكن إذا ما استُعمل دواءً بمقادير صحيحة لا يؤذي مرضى السكَّري. أوردت مجلَّة (وورلد ويكلي نيوز) الكنديَّة في عددها الصادر في 17 يناير (كانون ثانٍ) 1995 قائمة الأمراض التالية التي يمكن معالجتها بالعسل والقرفة كما أكَّدتها أبحاث علماء غربيِّبن.

أمراض القلب :

إصنع عجينة من العسل ومسحوق القرفة، وادهنها على قطعة خبزٍ بدلاً من المربَّى أو معقود الفواكه وتناولها باتنظام على الفطور. إنَّها تقلِّل الدهونات (كولوسترول) في الأوعية الدمويَّة، وتقي المرضى من النوبات القلبيَّة. وإذا ما داوم الذين أصيبوا بنوبة قلبية سابقًا على هذا النظام، فإنَّهم يبعدون إصابتهم بها مجدًّدًا مسافات طويلة. اتبَّاع هذا النظام يوميًّا باستمرار يحول دون احتباس التنفُّس ويقوَّي نبض القلب. تمَّ في عدد من بيوت التمريض (مشافٍ) في كندا والولايات المتَّحدة استعمال هذا (النظام الغذائي) بنجاح على نزلائها، وتبيَّن أنَّ التقدُّم في العمر يُفقد الأوعية الدمويَّة والشرايين مرونتها ممَّا يعمل على انسدادها، ويعيد العسل والقرفة لها حيويِّتها.

العصبي:

يمكن لمصابي مرض العصبي تناول كوبٍ من الماء الساخن مخلوطٍ بملعقتين من العسل وملعقة صغيرة من مسحوق القرفة صباحًا ومساءًا. إنَّ تناوله بانتظام حتَّى من المصابين المُزمنين بمرض العصبي يشفيهم من مرضهم. في بحث حديث أُجري في جامعة كوبنهاغن، تبيَّن للأطبَّاء الذين عالجوا مرضاهم بجعلهم يتناولون ملعقة من العسل ونصف ملعقة من مسحوق القرقفة قبل الإفطار أن 73 مريضًا من أصل مائتين قد تمَّ شفاؤهم كليًّا في خلال أسبوع. وفي خلال شهر، تمكَّن معظم المرضى الذين لم يكونوا قادرين على السير أو الحركة من جرَّاء العصبي السير بلا ألم.

التهاب المثانة:

اشرب كوبًا من مخلوطً مقدار ملعقتين من مسحوق القرفة وملعقة من عسلٍ مذابة في ماء فاتر. هذا (الشراب) يقتل الجراثيم في المثانة.

وجع الأسنان:

إصنع عجينة من مقدار ملعقة من مسحوق القرفة، ومقدار خمس ملعقات صغيرة من العسل، وضعها على السنِّ المؤلِم. كرِّر هذه العمليَّة ثلاث مرَّات يوميًّا إلى أن تتخلَّص من الألم.

الدهونات (كولوسترول)

تبيَّن أنَّ تناول مقدار ملعقتين من العسل وثلاث ملاعق من مسحوق القرفة ممزوجة بستَّ عشرة (أونسة) من سائل الشاي إذا تناولها المصاب بالكولوسترول ينخفض عنده مستوى المادَّة الدهنيّة في الدم بمعدَّل عشرة من المائة في خلال ساعتين. وكما أشير على المصابين بمرض العصبي، إذا ما تمَّ تناول الكميَّة نفسها ثلاث مرَّات يوميًّا، يتمَّ الشفاء حتَّى من الكولسترول المُزمن. ومن المعلومات التي ذُكرت في مجلَّة (وورلد ويكلي نيوز) فإنَّ تناول العسل الصافي يوميًّا يخلِّص من آلام الكولسترول. توقَّف عن متايعة تناول دواء الكولسترول فهو يحتوي مادَّة 'ستاتين' التي تضعف العضلات بما فيها القلب. وتبيَّن أنَّها لا تحول دون الإصابة بنوبات القلب أو الفالج.

. النزلات البرديَّة (الرشح:

الأشخاص الذين يعانون من النزلات البرديَّة المعتادة أو الشديدة عليهم تناول مزيج مقدار ملعقة من عسل فاتر وربع ملعقة من مسحوق القرفة يوميًّا لثلاثة أيَّام. هذه العمليَّة ستخلِّصهم من السعلة المزمنة والرشح، وتنظِّف الجيوب الأنفيَّة.

تلبٌّك المعدة:

تناول مسحوق القرفة والعسل يُخلِّص من آلام المعدة، ويزيل قرحات المعدة من جذورها.

الغازات:

بناء على دراسات أُجريت في كلٍّ من الهند واليابان، تبيِّن أنَّ تناول العسل ممزوجًا بمسحوق القرفة يخلِّص المعدة من الغازات.

جهاز المناعة:

تناول العسل ومسحوق القرفة يوميًّا يقوِّي جهاز المناعة، ويحمي الجسم من النوبات البكتيريَّة والفيروسيَّة. لقد وجد العلماء أنَّ العسل يحتوي كميَّات كبيرة من الفيتامينات والحديد. تناول العسل بصورة دائمة يقوَّي الكريات البيضاء التي تقاوم الأمراض البكتيريَّة والفيروسيَّة.

سوء الهضم:

رش مسحوق القرفة على ملعقتين عسل قبل الفطور يقضي على الحموضة ويساعد على هضم أثقل الوجبات.

إنفلونزا:

اكتشف باحث في أسبانيا أنَّ العسل يحتوي مكوِّنات طبيعيَّة تقتل جراثيم الإنفلونزا، وتقي المريض من النزلات الصدريَّة.

طول العمر:

تناول مشروب الشاي المصنوع من العسل ومسحوق القرفة بانتظام، فإنَّه يسيطر على عوامل التلف في العمر. إصنع مشروب شايٍ من أربع ملاعق من العسل وواحدة من مسحوق القرفة، وثلاثة أكواب من الماء. إشرب رُبع كوبٍ ثلاث مرَّات أو أربع مرَّات يوميًّا. إنَّها تحافظ على الجلد أملسًا وناعمًا، وتعيق تقدُّم الشيخوخة، وتمدُّ في حياة الإنسان، وحتَّى أنَّ مَن بلغ من العمر مائة سنة تعمل وظائفه الجسديَّة وكأنَّه ابن عشرين سنة.

البثرات الجلديَّة:

إصنع عجينة من ثلاث ملاعق من العسل وملعقة من مسحوق القرفة. ضع العجينة على البثرة الجلديَّة قبل النوم، وأغسلها في صباح اليوم التالي بماء دافئ. استعمال هذه الطريقة يوميًّا على مدى أسبوعين، يزيل البثرات الجلديَّة من جذورها.

الالتهابات الجلديَّة:

وضع عجينة من العسل ومسحوق القرفة على الأجزاء المصابة، تشفي من الأكزيما والقوباء الحَلقَيَّة (مرض جلدي مُعدٍ)، وكلِّ أنواع الالتهابات الجلديَّة.

تخسيس الوزن:

تناول كوبٍ من الماء المغلي بالعسل ومسحوق القرفة نصف ساعة قبل وجبة الفطور صباحًا، وقبل النوم مساءً يوميًّا، إذا ما أخذ بانتظام يخسِّس الوزن حتَّى في أكثر الإجسام سُمنة. الاستمرار في شرب هذا المشروب بانتظام يحول دون تجمُّع الدهون في الجسم حتَّى ولو تمَّ تناول أطعمة دسمة جدًّا

السرطان:

أظهرت أبحاث حديثة في اليابان وأسترليا بأنَّ الشفاء التام من سرطان المعدة والعظام المتقدِّم قد تمَّ بنجاح. المرضى الذين يعانون من هذه الأنواع من السرطان، يجب أن يتناولوا ملقعة شاي صغيرة من العسل ومثلها من مسحوق القرفة ثلاث مرَّات يوميًّا لمدَّة شهر.

الإعياء:

أظهرت دراسات حديثة بأنَّ محتويات العسل من السكَّر هي أكثر منفعة لحيويَّة الجسم من ضررها. المسنُّون الذي يتناولون العسل ومسحوق القرفة بمقادير متساوية هم أشدُّ انتباهًا ومرونة. ويقول الدكتور ميلتون الذي أجرى البحث بأنَّ تناول نصف ملعقة من العسل تُضاف إلى كأس من الماء مرشوش عليه مسحوق القرفة في الصباح، وعند الساعة الثالثة من بعد الظهر عندما تبدأ حيويَّة الجسم بالتدنِّي يوميًّا، تزيد حيويَّة الجسم في خلال أسبوع.

رائحة الفم الكريهة:

شعوب أمريكا الجنوبيَّة يتغرغرون بخليط من الماء الساخن وملعة صغيرة من العسل ومسحوق القرفة أوَّل شئ في الصباح لكي تبقى رائحة أفواههم طيِّبة طوال اليوم.

فقدان السمع:

الاستعمال اليومي للعسل ومسحوق القرفة بمقادير متساوية صباحًا ومساء يوميًّا يساعد على إرجاع السمع

منقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول للفائدة

روراالاسكندرنيه
24-10-2009, 10:05 AM
بنات حد يعرف شئ عن شرى طب تلفون بيتها

ماس و لولى
24-10-2009, 08:07 PM
شيرى
فينك يا شيرى

ماس و لولى
24-10-2009, 08:08 PM
ايه ده انا شايفه اسم شيرى تحت
طمنينا بقى

روراالاسكندرنيه
24-10-2009, 09:48 PM
بامر الله بكره بكلمها واطمنكم ان شاء الرحمن

ربنا يستر والله الدنيا بقت تخوف

um-hajar
24-10-2009, 10:04 PM
يالهوي

كتبت رد طويل واختفي

ايه ياسمسم انت ودودي انتم بتعملوا تجديد

ازاي هتهدوه الاول وبعدين تجددوا

بنوته

بجد والله وحشانا جداااااا انت فين وايه الحكايه

هاله

انت فين انتي واخده الاسبوع كله ويك اند

تعالي علشان اكملك باقي الحكايات

علشان بحب رايك ياجميل

ام نوران

عندي لك مفاجاه بس هبعتهالك علي البيت التاني

اما هاجر مش تشغلي دماغك هي دايما بتنفع في الزنقه

وبعدين شويه من اللي بتعمله بتدخل علي القطه بتاعتي وتشتري اللي هي عايزاه

وتبعته لنفسها وتقولي اصل انا معايا فلوس كتيره عنها هههههههههههه

شيرين

طمنينا عليك

ريري

الف سلامه عليك وانا اقول انت مختفيه ليه

دا حتي مافيش مدارس السنه دي

بيبو

الف الف الف مبروك يارب تتم لك علي خير

وتسافري بالف سلامه

وتتجمعي انت وجوزك علي خير

ورده

وحشاني يابنوته عقبال ماتسافري مصر انت كمان وتتجمعوا علي خير

um-hajar
24-10-2009, 10:05 PM
الرد اللي فات كتبته في سيدات مصر واتحايل علي الموقع انه يقبله مش راضي

قلت اجيبه هنا

um-hajar
24-10-2009, 10:19 PM
يابنات

الكلام اللي قالته حبيبه لو فعلا بيحصل يبقي الموضوع مش موضوع موقع

لالالالالالالالالا ده وراه اغراض تانيه ماهو انتم عارفين ان كل حاجه ماشيه

بالطريقه التجسوسيه

ايه رايكم في الموضوع

الوردة الحالمة
25-10-2009, 12:42 AM
شيرين انتي فيننننننننننننننننننننننننننن

حتى ام منة بتسالني وقلقانة جدااااااااا

ربنا يستر يااااااااااارب

ربنا يكون معاكي يا شيرين

ام هاجر

انا مش فاهمة حيتجسسو ع اية بس

وربنا يستر برده

انتي برده وحشاني والله ربنا يكتب اللي فيه الخير ياارب

في حجات كتير بقت قلقاني يا هيومة وربك يسترها باذن الله

ع فكرة انا من كام يوم دخلت المسن ولقيت بنت سهلولة سلمي اسمها وبقلها ازي ماما تقلي كويسة الحمدلله

قلتلها يبقي سلميلنا عليها وقللها وحشتينا

معرفش سهلولة الله يسامحها برده بتغيب كل ده لية

rere 123
25-10-2009, 01:20 AM
الهاي علي كل الحلوين
انا لسة تعبانة قوي و علقت محاليل امبارح و الحمد لله علي اي حاجة دور البرد فظيييييع والمحاليل علشان جالي هبوط من الادوية
ميرسي ليكو يا كل البنات علي دعواتكو ربنا ميحرمني منكو ابدااااا
يا تري شيري حد اطمن عليها
ام هجورتي ربنا يخليكي ايوة منا قلت مجتش من اسبوع عيانة فية مين يلبس و يعمل ساندويتشات و يذاكر الهومورك
يالا ادحرج بقي علي المخدة لان اللاب توب سخن قوي علي رجلي جود نايت جيرلز

روراالاسكندرنيه
25-10-2009, 06:54 AM
صباح الخير يبنات

ريرى الف سلامه حبيبتى عليك التعب مش سايب حد الايام دى

هاجر تقصدى ايه باغراض اخرى انا مش فهمه وايه حيكون يعنى غرضهم للدرجه دى الدنيا تخوف
عموما انا مش رايحه هناك تانى قفلت منه خالص

باقى البنات صباح الخير ,,,,,,,,,ان شاءالله احاول اكلم شرين بس يارب تكون شاحنه الموبيل

روراالاسكندرنيه
25-10-2009, 10:21 AM
رقم شرى مش عندى يبنات مش متسيف مين تبعتهولى على الخاص

rere 123
25-10-2009, 12:04 PM
صباح الخير
دة رد شيري في سيدات مصر

ازيكم يبنات

والف شكر بجد ليكم ولكل اللى سال عليا انا الحمد لله بتحسن انا كنت فى مرحله غريبه الشكل ربنا مايكتبها على حد كنت بوصى جوزى ع العيال خخخخ
الحمد لله اهو بحاول اتحرك واقوم على قد مااقدر بس لسه الاكل بقالى 4 ايام لاباكل ولابشرب قئ مستمر وخلاص يلا الحمد لله افضلوا بس ادعولى كل ماتفتكرونى

رورو
الف سلامه على زياد معلش كنت فى غيبوبه ومعرفش حاجه
بس يارورو قلبك خفيف اوى خخخخخخ ادهم اخد دور مايعلم بيه الاربنا سخونيه فظيعه وكحه قطعت صدره ومع ذلك مودتوش لادكتور ولاحاجه عطيته الادويه اللى بياخدها فى الحالات دى والحمد لله عدت على خير وحاليا اياد ياحبيبى متبهدل اوى واهو برضه ماشى على نفس العلاج ربنا يحميهم يارب وانتى خلاص متزعليش نفسك وكله خير باذن الله

rere 123
25-10-2009, 12:05 PM
هي كانت هناك و الحمد لله بقت كويسة

rere 123
25-10-2009, 12:05 PM
فين دلوعة انا مش شايفها ولا هنا ولا هناك

rere 123
25-10-2009, 12:08 PM
رورتي ازيك يا جميلة و ميرسي ليكي يا قطة زيودي عامل اية دلوقتي يا رب يكون احسن

كتكوتة كتكوتة
25-10-2009, 01:45 PM
ألف سلامة عليكم يا بنات وعلى أولادكم
رورا
أخبار زياد إيه دلوقتي حاولت اكلمك بس شكلك كنتي مشغولة

شري
تعالي طمنينا كل ماتقدري وربنا يحفظك ويكملك على خير

ريري
ألف سلامة عليكي إيه حكيتك صحتك مش جاية على مصر ربنا يحفظكم

كل البنات مساء السكر

ام ادهم واياد
25-10-2009, 04:32 PM
سلام علييييييكم

ازيكم يابناتيت

ارسوا على بر انتوا هنا ولاهناك يعنى الاجماع هيكون الرجوع هنا ولاهتفضلوا هناك ومحدش يقول هنا وهناك بلاش تشتيت بليييييييز

soker
27-10-2009, 03:00 AM
انتو فين يا بنات الف سلامه عليكم

وبعدين انتو مش فاكرني

كتكوتة كتكوتة
28-10-2009, 11:28 AM
يا بنات هو هناك بيفتح عادي ولا قفل تاني ؟؟؟مش راضي يفتح معايا من امبارح

سكر
إنتي ايناس صح بتختفي فين وازي حسن وجوجو

um-hajar
28-10-2009, 03:57 PM
السلام عليكم اهل البيت

um-hajar
28-10-2009, 03:57 PM
ايه ياكتكوته هو هناك مش راضي يفتح معاكي ليه

عقبالي انا كمان ههههههههههههه

um-hajar
28-10-2009, 05:16 PM
مش عارفه هناك بنرد علي بعض بالعافيه ومحدش بقي مستحمل حد ليه

كتكوتة كتكوتة
28-10-2009, 10:26 PM
ايه ياكتكوته هو هناك مش راضي يفتح معاكي ليه

عقبالي انا كمان ههههههههههههه
آه يا أم هاجر زعلان مني مش بيفتح في وشي أنا هابقى هنا لحين اشعار اخر

شيمو
ألف حمدلله على سلامتك وبورك في الموهوب

بقولكم يا بنات عندي مريم وزنها ثابت مش بتزيد خالص بقلها شهر يعني زادت في شهرين 300 جم مش عارفة أعملها إيه كل ماروح للدكتور بتعها يقولي شربها لبن صناعي وهي رفضته خالص يقولي بـأي شكل واكلها وحش اوي بحول الشكلها واغير لها الأكل مفيش فايدة ده طبيعي ولا إيه؟

ماس و لولى
29-10-2009, 06:07 AM
كتكوته معلش هما الاطفال فى السن ده مقرفين فى الاكل
غيرى لها جو خديها اكليها فى البلكونه او على االتلفزيون
حطى العابها ادامها و هى بتاكل
انا عندى ابنى كده ميكلش الا و هو مشغول فى حاجه تانيه
و معلش على زوغان امبارح اضطريت افلسع

روراالاسكندرنيه
29-10-2009, 11:42 AM
ازيكم يبنات

شكلى كده خدت الدور من ابنى ربنا يستر

ادعولى

ماس و لولى
29-10-2009, 11:58 AM
الف سلامه يا رورا
خلى بالك من نفسك
و خدى حاجات سخنه و ادويه علشان الدور ميكبرش

روراالاسكندرنيه
29-10-2009, 12:36 PM
الف سلامه يا رورا
خلى بالك من نفسك
و خدى حاجات سخنه و ادويه علشان الدور ميكبرش
تسلمى يماسه
المشكله انه دفوه وتكسير ومفيش اعراض تانيه

بس السخونه لوحدها بتجنن الدكاتره هنا دلوقتى

وتخيلى انه التاميفلو اوت اوف ستوك

ويافرحتىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى.....Z..~~~

كتكوتة كتكوتة
29-10-2009, 12:37 PM
كتكوته معلش هما الاطفال فى السن ده مقرفين فى الاكل
غيرى لها جو خديها اكليها فى البلكونه او على االتلفزيون
حطى العابها ادامها و هى بتاكل
انا عندى ابنى كده ميكلش الا و هو مشغول فى حاجه تانيه
و معلش على زوغان امبارح اضطريت افلسع
أنا كمان زوغت عشان مرمر كانت صحيت وفتحت السرينا إن شاء الله تتعوض ده إنتي مايتشبعش من كلامك يا قمر وزي ماإنتي بتقولي بجرب اغيرلها روتين الكل و نلعب وناكل وبردو مفيش ربنا يهديهم

ازيكم يبنات

شكلى كده خدت الدور من ابنى ربنا يستر

ادعولى
ألف سلامة عليكي يا رورا خدي بالك من نفسك يا حبيبتي وربنا يحفظكم

روراالاسكندرنيه
29-10-2009, 12:37 PM
كتاكيتووووووووو

عملتى ايه طمنينى

متقلقيش عل مريوم فى عيال كده عودهم قليل المهم الصحه

روراالاسكندرنيه
29-10-2009, 01:28 PM
انا لسه قفله مع شيمو بتسلم عليكم كلكم

um-hajar
29-10-2009, 02:56 PM

um-hajar
29-10-2009, 03:02 PM
كتكوته

متقلقيش علي مريومه عمر اولادي ماكانوا في الوزن الطبيعي

دايما كانوا بيزيدوا بالعافيه ولحد دلوقتي ابني اللي عنده 10 سنين مجنني في الاكل

كان لي واحده صحبتي كانت دايما تقول للاولادها احنا هنفضل ناكل فيكم حتي وانتم في الكوشه

ههههههههههه الله يمسيها بالخير

um-hajar
29-10-2009, 03:06 PM
لا اله الا الله

محمد رسول الله

أم نوران
29-10-2009, 10:22 PM
السلام عليكم

ازيكم يا بنات

على فكرة هناك مقفول عندي ومش راضي يفتح

omreem
30-10-2009, 01:11 AM
مساء الخير يابنات

هى شيمو ولدت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ام نوران

ايوة وانا كمان هناك مقفول عندى

كتكوتة كتكوتة
30-10-2009, 05:28 AM
هيييييييه أهو قفل على الكل يا أم هاجر يلا تعالوا ونسوني هنا

نهاركم ابيض

مع تايد للغسيل مفيش مستحيل ههههههه معلش أصْلي مش نايمة كويس هيست خلاص

um-hajar
30-10-2009, 06:39 AM
هههههههههههههه

شفتي ياكتكوته دعوتي بس انا كنت بدعي لنفسي بس

um-hajar
30-10-2009, 06:40 AM

um-hajar
30-10-2009, 07:06 AM
شوفتوا ابني راح امبارح رحله صور ايه ههههههه

um-hajar
30-10-2009, 07:18 AM

um-hajar
30-10-2009, 07:20 AM
من أذكار الصباح والمساء

عن عثمان بن عفان (http://supermamy.net/vb/?Azkar_radeia (http://supermamy.net/vb/?Azkar_radeia)) مرفوعا : ما من عبد يقول في صباح كل يوم ومساء كل ليلة : بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم ثلاث مرات لم يضره شيء.

um-hajar
30-10-2009, 07:21 AM
اللهم صل على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 10:26 AM
http://www.maktoobblog.com/userFiles/n/o/nohibok/images/61d200e41a.jpg

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 10:27 AM
صباح الخير جمعه خير ومباركه على الجميع يارب

هناك بيفتح بس مخرف على الاخر خخخخخخخخخ احسن والله

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 10:29 AM
اللهم صلى وسلم وبارك على اشرف المرسلين

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 11:51 AM
http://www.maktoobblog.com/userFiles/n/o/nohibok/images/61d200e41a.jpg

*هالة القمر*
30-10-2009, 12:15 PM
صباح الفل عليكم
جمعه مباركه

خلاص يا جماعه خليكم هنا
مدام هناك مش مرتاحين فيه

أم نوران
30-10-2009, 03:32 PM
السلام عليكم

كتكوتة...
نمتي ولا لسة مهيسة؟؟ههههههههههه

ام هاجر..

قولي لابنك يبعتلي الحاجات اللي في الصورة الاولى والتانية ويبقى لكم جزيل الشكر....خخخخخخخ

بقية البنات

طيب ابقوا تعالو طلو علينا هنا احنا غلابة ومش بيفتح معانا

اماني...

ميرسي على الهدية الجميلة بس زي ماقلتلك اوعي تنسي الحاجات الباقية..ههههههههههههه

um-hajar
30-10-2009, 03:59 PM
ام نوران

انت هنا ولا تهيات

وانت تؤمري المحل كله المره الجايه ماهو انا بقول له هو انت بتجهز لسرقه ههههههههههههه

um-hajar
30-10-2009, 04:01 PM
رورا

معلهشي عملت نسخ للكلمات اللي عليالفيس بوك علشان الخط صغير اوي

نصائح الأسد لولده

بني

... لكي تكون ملكا مهابا بين الناس ..

إياك أن تتكلم في الأشياء

إلا بعد أن تتأكد من صحة المصدر ..

وإذا جاءك أحد بنبأ فتبين قبل أن تتهور..

وإياك والشائعة ..لا تصدق كل ما يقال ولا نصف ما تبصر ..

وإذا ابتلاك الله بعدو .. قاومه بالإحسان إليه .. ادفع بالتي هي أحسن ..

فإن العداوة تنقلب حباً ..

♥.•*´¨`*•(`'·.¸*¤*¸.·'´)•*´¨`*•.♥

إذا أردت أن تكتشف صديقاً .. سافر معه .. ففي السفر .. ينكشف الإنسان ..

يذوب المظهر .. وينكشف المخبر ! ولماذا سمي السفر سفراً ؟؟؟

إلا لأنه عن الأخلاق والطبائع يسفر !

وإذا هاجمك الناس وأنت على حق .. أو قذعوك بالنقد.. فافرح ..

إنهم يقولون لك .. أنت ناجح ومؤثر .. فالكلب الميت.. لا يُركل !

ولا يُرمى إلا الشجر المثمر !

بني :

عندما تنتقد أحداً .. فبعين النحل تعود أن تبصر ..

ولا تنظر للناس بعين ذباب ... فتقع على ما هو مستقذر!

نم باكراً يا بني .. فالبركة في الرزق صباحاً ..

وأخاف أن يفوتك رزق الرحمن .. لأنك.. تسهر !

وسأحكي لك قصه المعزة والذئب حتى لا تأمن من يمكر ...

وحينما يثق بك أحد فإياك ثم إياك أن تغدر !

سأذهب بك لعرين الأسد .. وسأعلمك أن الأسد لم يصبح ملكاً للغابة لأنه يزأر!!

ولكن لأنه .. عزيز النفس ! لا يقع على فريسة غيره !

مهما كان جائعاً .. يتضور .. لا تسرق جهد غيرك .. فتتجور !

سأذهب بك للحرباء .. حتى تشاهد بنفسك حيلتها !

فهي تلون جلدها بلون المكان .. لتعلم أن مثلها نسخ... تتكرر !

وأن هناك منافقين .. وهناك أناس بكل لباس تتدثر !

وبدعوى الخير .. تتستر !

تعود يا بني .. أن تشكر ..اشكر الله !

يكفي أنك تمشي .. وتسمع .. وتبصر !

أشكر الله وأشكر الناس .. فالله يزيد الشاكرين !

والناس تحب الشخص الذي عندما تبذل له .. يقدر !

اكتشفت يا بني .. أن أعظم فضيلة في الحياة.. الصدق!

وأن الكذب وإن نجى .. فالصدق أخلق ! بمن كان مثلك!

بني ...

وفر لنفسك بديلاً لكل شيء .. استعد لأي أمر !

حتى لا تتوسل لنذل .. يذل ويحقر !

واستفد من كل الفرص .. لأن الفرص التي تأتي الآن .. قد لا تتكرر !!

لا تتشكى ولا تتذمر .. أريدك متفائلاً .. مقبلاً على الحياة ..

اهرب من اليائسين والمتشائمين ! وإياك أن تجلس مع رجل يتطير !!

لا تتشمت ولا تفرح بمصيبة غيرك ... و إياك أن تسخر من شكل أحد ...

فالمرء لم يخلق نفسه .. ففي سخريتك .. أنت في الحقيقة تسخر !

من صنع الذي أبدع وخلق وصور !!

لا تفضح عيوب الناس .. فيفضحك الله في دارك ..

فالله الساتر .. يحب من يستر ! ولا تظلم أحداً ..

وإذا دعتك قدرتك على ظلم الناس .. فتذكر أن الله هو الأقدر !

وإذا شعرت بالقسوة يوماً .. فامسح على رأس يتيم ..

ولسوف تدهش .. كيف للمسح أن يمسح القسوة من القلب .. فيتفطر !

لا تجادل .. في الجدل .. كلا الطرفين يخسر !

فإذا انهزمنا فقد خسرنا كبرياءنا نحن !

وإذا فزنا فلقد خسرنا .. الشخص الآخر ...

لقد انهزمنا كلنا .. الذي انتصر ... والذي ظن أنه لم يُنصر !

لا تكن أحادي الرأي .. فمن الجميل أن تؤثر وتتاثر !

لكن إياك أن تذوب في رأي الآخرين ... وإذا شعرت بأن رأيك .. مع الحق ..

فاثبت عليه ولا تتأثر !

تستطيع يا بني أن تغير قناعات الناس ...

وأن تستحوذ على قلوب الناس وهي لا تشعر !

ليس بالسحر ولا بالشعوذة ... فبابتسامتك .. وعذوبة لفظك ..

تستطيع بهما أن تسحر !!

ابتسم ... فسبحان من جعل الابتسامة في ديننا.. (عبادة) وعليها نؤجر !!

في الصين …... إن لم تبتسم لن يسمحوا لك أن تفتح متجر ..

إن لم تجد من يبتسم لك .. ابتسم له أنت !

فإذا كان ثغرك بالبسمة يفتر .. بسرعة .. تتفتح لك القلوب لتعبر !!

وحينما يقع في قلب الناس نحوك شك .. دافع عن نفسك .. وضح .. برر !

لا تكن فضولياً تدس أنفك في كل أمر ..

تقف مع من وقف إذا الجمهور تجمهر !!

بني ..ترفع عن هذا .. إنه يسوءني هذا المنظر !!

لا تحزن يا بني على ما في الحياة ! فما خلقنا فيها إلا لنمتحن ونبتلى ..

حتى يرانا الله .. هل نصبر ؟؟؟

لذلك .....هون عليك ....ولا تتكدر ! وتأكد بأن الفرج قريب ...

فإذا اشتد سواد السحب .. فعما قليل ستمطر !!

لا تبك على الماضي .. فيكفي أنه مضى ..

فمن العبث أن نمسك نشارة الخشب .. وننشر !!

أنظر للغد .. استعد .. شمّر !!

كن عزيزاً .. وبنفسك افخر !

فكما ترى نفسك سيراك الآخرون ..

فإياك لنفسك يوماً أن تحقر !!

فأنت تكبر حينما تريد أن تكبر ..

وأنت فقط من يقرر أن يصغر !

وإذا أردت إصلاح الكون برمته .. سأقول لك ....لا.... أرجوك !!

لا نريد أن نفقد الشر .. تخيل أن الكون من غير غشاشين ؟

ومن غير كذابين ... كيف سيعيش الشرفاء ؟؟؟

ومن أين نجني الحسنات؟؟

وكيف سنكون نحن .. الأميز والأشهر

um-hajar
30-10-2009, 04:09 PM
لا تكـــره المخطــأ و لـــكن اكره الخطــأ نفسه وتجنبه .. و ادعو له بان يهديه الله او مد له يد المساعدة لانك لاتعلم ان كان يطمع في توبة الله ..و تذكر دائما انه من الممكن ان تكن انت/ي مكــانة في يوم من الايـــام .
روي عن الإمام مالك أنه كان يقول:
" لا تنظروا في ذنوب الناس كأنكم أرباب.. وانظروا إلى ذنوبكم كأنك...م عبيد.. فارحموا أهل البلاء.. واحمدوا الله على العافية "

وإياك أن تقول : هذا من أهل النار .. وهذا من أهل الجنة.. لا تتكبر على أهل المعصية.. بل ادع الله لهم بالهداية والرشاد

nanosa
30-10-2009, 05:02 PM
السلام عليكم

دلوعة ميامي
30-10-2009, 05:23 PM
السلام عليكم

انا كمان الباب هناك مقفول

الظاهر سمسم لعبت في حاجة وبوظت الدنيا هههههههه

يالا خليكو هنا شوية

احنا نقلنا عشان ام اكرم وهي عطتنا صابونة دوف

لو عاوزين ترجعوا هنا انا معنديش موانع

ام هاجر
الصور حلوة ماشاء الله

كتكوتة
انا مش قريت اللى فات بس واضح انك بتشتكي من اكل مريم
عادي جدا مش تقلقي
بكرة تكبر وتاكل الاخضر واليابس هههههههههه

اماني
ميرسي ياقلبي على البانيو
اخبار بودي ايه؟؟

باقي البنوتات
هلا وغلا

um-hajar
30-10-2009, 06:01 PM
السلام عليكم

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك ياننوسه عامله ايه

دلوعه

مش مصدقه انت هنا اخيرا انت فين مختفيه ليه

لسه مخلصتيش مشاويرك

واخبار ضرسك المحشي ايه

أم نوران
30-10-2009, 06:03 PM
Arabian Pet Society Members .... ط£ط¹ط¶ط§ط، ظ„ط¹ط¨ط© ط¨ظٹطھ ط³ظˆط³ظٹطھظٹ ط§ظ„ط¹ط±ط¨ | Facebook (http://www.facebook.com/group.php?gid=46121399263&ref=nf)

وانا اللي كنت مستعيلة نفسي علشان بلعب بالقطة...اتاري المعيلة ضاربة في نافوخ العالم كلوووووو..خخخخخخخخخخخخخ

وطلعوا عاملين تجمعات لمحبي (هههههههههه) بيت سوسايتي عربي وانجليزي وعلى كل لون يا باطيسطا

اماني...

ماشاء الله..دانتي نازلة هدايا اهو...انتي بتدخلي تعملي سطو على المحلات بالليل والناس نايمة..هههههههههه

على العموم زي ماتفقنا..ناقص التلاجة والبوتوجاز والتكييف والكمبيوتر والمكنسة والمكوة وشوية اكسسوارات على شوية هدوم على ذوقك(مش هاعترض) على حوض سمك وفيه 5 سمكات كفاية علشان مش بعرف اصطاد

وبس خلاص..

شفتي انا قنوعة ازاي؟؟؟

وبعد ماتخلصي الحاجات دي ابعتي لاختي كمان وسلومة بنتها واحتمال اعمل قطة جديدة وعليكي فرش بيتها كلوووو من الابرة للصاروخ..دي عشرة مترو انفاق وايس كريم برضو..هههههههههه

أم نوران
30-10-2009, 06:05 PM
المهم انا فاتحة الكمبيوتر دلوقتي علشان اشغل الحفظ للعيال اول حاجة فتحتها الفيس بوك...ورنا رايحة جاية تقولي مش قلتي هاتحفظينا؟؟؟؟؟

أم نوران
30-10-2009, 06:09 PM
ام هاجر

حلو كلام الاسد..عاقل اوي

أم نوران
30-10-2009, 06:18 PM
ام هاجر...

انتي مشيتي؟؟؟؟

طيب انا قايمة بأه

um-hajar
30-10-2009, 06:30 PM
لا اله الا الله هو احنا هنفضل نجري ورا بعض هههههههههههههه

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 08:30 PM
هالووووووووووووو

امانى جميل اوى الهديه متحرمش منك ولا من البنات وهداياهم ده انت اتغنيت على حسهم خخخخخ

بنوته توته ,,,,,,,,,,بجد على رايك خدنا صابونه من ماجده بصوا خليكم هنا ولما تظهر هناك نبقى نشقر

عليها وندخل لها هناك بس الاستقرار يبقى هنا اتفكنا يامزز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نونوتى ......سلومه دى عسل ضفتنى لانى طلبت منها وبعتتلى حاجات وهدايه يتى سكر زى خالتو خالص
ربنا يحفظها لامها يارب...............هجور موضوع الاسد ده مش انا الى حطاه يبطه

بس فعلا موضوع حلو

روراالاسكندرنيه
30-10-2009, 10:30 PM
مساء الفل على عيونكم

بنات حابه استشيركم فى موضوع وتقولولى انا بفكر صح ولا مش صح,,,,,,,انتم فهمين انه اخت زوجى بات فى مصر خلاص وسابت الخليج ......دلوقتى باه كل مايكلم باباه يقوله انت مبتكلمش اختك ليه؟؟؟؟؟مع انه لابتعبرنا
ولا بتسال فينا ولا كاننا موجودين من اصله وحتى سيرتنا مش بتجبها هناك بخير او بشر ,,,,,,,,مع انه جوزى بيكلمها فى المناسبات وكل ما يلاقيها مع باباه وهو بيكلمه يسال عليها ويكلمها وهى بردو اسلوبها معاه مش اد

كده ........ده غير طبعا انها مسالتش على لما تعبت تماما ولما سلفتى عملت عملي ه الليزك فى عنيها
اتصلت وسالت وبالطبع باباها الى زقها لانها مش بتتصل بحد وانا طبعا لى الله محدش حتى فكر فى

انا اكتفيت بانه مش بكلم معاها ولا بعبرها من ساعه منزلت وجوزى بطل يقوللى كلميها لانه مش حابب
يضغط على زى زمان لانه كان زمان مش شيف غلطها بس دلوقتى باه كلو واضح ,,,,,المهم انا حابه اسالكم

هل جوزى ملزم يكلم وهى متسالش تماما فيه وهل نفوت لها انه ابننا تعب وهى مسالتش ده طبعا لو باباها قلها

يعنى من الاخر الوضع كده صح ولا انا مزوداها وانا والله قلت له كلمها ان شاءالله كل اسبوع بس ميمنعش انه

اتنت كمان يتسال فيك وفى اولادك كفايانا باه طبطبه مع ناس متستاهلش ,,,,,,,ردوا على وبصراحه

وعمرى محزعل لو غلطتونى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تصبحوا على خير

ماس و لولى
30-10-2009, 11:05 PM
رورا جوزك لازم يكلم اخته لانه صله رحم
مهما كانت الخلافات بينك و بينها

كتكوتة كتكوتة
31-10-2009, 12:36 AM
بنوتة
خلاص بابا مريم طلع قرار انها من هنا ورايح هتجوع عشان تاكل يمكن ده يجيب معاها نتيجة بجد بقت متعبة اوي فالاكل

أم نوران
والله يا أختي عاوزة اناااام باليل جوزي الله يسامحه فرجني على حتة من فيلم وكان فيه حاجات بتخوف و دخلت أنام والأحلام اشتغلت وزاد كمان إنه سابنا ونزل الشغل الفجر ههههه وأنا جدع جدا فالحاجات دي

soker
31-10-2009, 01:51 AM
رورا جوزك لازم يكلم اخته لانه صله رحم
مهما كانت الخلافات بينك و بينها

’(’(’(انا كمان بضم صوتي لرايك

دلوعة ميامي
31-10-2009, 01:58 AM
رورا

جوزك يكلم اخته مافيهاش كلام لانها صلة رحم

لكن انت مش ملزمة تكلميها

يعني انت ومزاجك

كتكوتة
طريقة حلوة التجويع ممكن يجيب نتيجة وركزي على المفيد

سكرة

شيفاكي تحت

اخبارك ايه ؟ظ واخبار حسون وجميلة

ام هاجر
ضرسي الحمد لله كويس
ماهو كان حشو قديم قوي ووقع
تسلمي على السؤال ياعسل
المشاوير خلاص الحمد لله
اصلا الورقة اللى عملتها المفروض المدرسة الجديدة مش تقبل ابني الا بيها
بس سبحان الله فاتت عليهم ازاي مش عارفة
والحمد لله خلصت الموضوع

soker
31-10-2009, 02:09 AM
كتكوتين

والله برافو عليكي وانتي اللي رفعتي من معنوياتي ورديتي عليه

soker
31-10-2009, 02:47 AM
دلوعه

ازيك يا قمر عامله ايه بجد وحشاني

روراالاسكندرنيه
31-10-2009, 06:01 AM
كلكم فهمنى غلط على فكره انا لولا خوفى من موضوع صلع=ه الرحم مكنتش عرضت موضوعى عليكم

انا عمرى اصلا مستجرى اقوله مش يكلمها بس بردو تفهم انه لازم تسال عليه الله

ولا هو النصيحه لناس ناس وهى معليهاش صله رحم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بجد ردودكم غريبه اتهمتونى انا فيها

وهى مش شيفين غلطها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟انا اقصد انه بردو هى تفكر بنفس الطريقه انه تسال وتصل رحمها

ولما تكون كمان مش بتسال فيكم ولا عيالكم لا انتم بتهرجوا ..............هو طبعا عمرو ميقطعها بس
مهى العلاقه مش حتبقى حلوه وصافيه ولا انتم مش معاياه

عموما خلوكو منها الله يهديها

ابنى احمد قمت اصلى الفجر لقيته مولع دعواتكم ربنا يستر

*هالة القمر*
31-10-2009, 08:10 AM
صباح الخير

رورو
الف سلامه على احمد ان شاء الله خير تلاقيه اخد العدوى من اخوه

بصي بالنسبه لاخته
هو موقفك مفيهوش غلط واحده مش بتسال فيه انا كمان اعاملها بالمثل
وطبعا عدم اتصال جوزك مش معناه انه قاطعها ولا مخاصمها بس خليها مكالمه سريعه ازيك عامله ايه اخباركم تمام وممكن يقولها ابقى افتكري ان ليكى اخ تسالي عليه عادي يعنى
ومش يطول في المكالمه علشان مش تبدا الشكوى ومش حقولك يبقى اتصال مستمر لا كل مده تليفون سريع وخلاص
كده رضى باباه وخلاص وممكن تنظرو للعيد كلها كام اسبوع ويجي ابقوا اتصلوا عيدوا عليها
حبيتى تكلميها كلميها وقوليله علشان خاطرك انت بس والله حيشيلهالك جميله لان عارف اخته مقصره

انا عارفه انى شريره ومحدش حيعجبه كلامى بس كتر المكالمات حتفتح ابواب تانيه للشكوى واستدرار العطف وابعت ياللى بتقطف من على الشجره

*هالة القمر*
31-10-2009, 08:15 AM
امانى
ميرسي اوى على الهديه
بس ايه ده انتى عملتى سطو على اللعبه ولا ايه (ناس ميعجبهاش العجب )

ام نوران
انتى داخله على طمع جامد اوى ايه ده كل ده طلباه من البت يالهوى هى حتسرق بنك

ام هاجر

ازيك يا جميل الواد جايبلك صور يصالحك بيها الله كل واحد على قده هو اخرته صور

rere 123
31-10-2009, 01:31 PM
صباح الخير

رورو
الف سلامه على احمد ان شاء الله خير تلاقيه اخد العدوى من اخوه

بصي بالنسبه لاخته
هو موقفك مفيهوش غلط واحده مش بتسال فيه انا كمان اعاملها بالمثل
وطبعا عدم اتصال جوزك مش معناه انه قاطعها ولا مخاصمها بس خليها مكالمه سريعه ازيك عامله ايه اخباركم تمام وممكن يقولها ابقى افتكري ان ليكى اخ تسالي عليه عادي يعنى
ومش يطول في المكالمه علشان مش تبدا الشكوى ومش حقولك يبقى اتصال مستمر لا كل مده تليفون سريع وخلاص
كده رضى باباه وخلاص وممكن تنظرو للعيد كلها كام اسبوع ويجي ابقوا اتصلوا عيدوا عليها
حبيتى تكلميها كلميها وقوليله علشان خاطرك انت بس والله حيشيلهالك جميله لان عارف اخته مقصره

انا عارفه انى شريره ومحدش حيعجبه كلامى بس كتر المكالمات حتفتح ابواب تانيه للشكوى واستدرار العطف وابعت ياللى بتقطف من على الشجره

انك لمتمكن ’(

*هالة القمر*
31-10-2009, 02:31 PM
ميرسي يا ريري
اخجلتم تواضعنها ههههههههههههه

اخبار ولادك ايه عاملين ايه دلوقت

نيفو انتى ناسيه اسمك تحت يا بطه
على فكره انا اتاكدت من كلام امانى انهم بيشووفوا الرسايل
لانهم اغبيه اوى بيبو بعتالى رساله دعوه صداقه و مكتوب في الصفحه مين اللى دخل عندى الملف لقيته بيبو وسمسم يبقى داخله تعمل ايه

روراالاسكندرنيه
31-10-2009, 04:28 PM
هاله حبيبتى انت الى قدرتى تفهمينى صح ده الى انا اقصدهانه ميبقاش زيها زى الى بيسال وبيعبر
مكالمه على السريع وبستفه فى الوسط الله ينور عليك بردتى نارى لانه كلام البنات حسسى انى شريره
وانا ربنا يعلم نيتى بجد...........انا لو سخنته شوى والله مايكلمها بس انا بخاف من ربنا والله
حظها حلو بنت الزين خخخخخخخخخخ,,,,,,,,,باقى البنات انا عارفه ان انتم خفتوا ربنا فى الرد جزاكم الله خير

بس هالوله جابت من الاخر خخخخخخخخ ربنا يسعدها من كثر ماشافت يقلبى هههههههههه

ربنا يهدى سرنا كلنا يارب ويبعدنا عن كل مشاكل .............بحبكو كلكم

احمد رحنا به للطبيب وقال نفس دور اخوه وربنا يستر لانه حرارته مولعه دعواتكم يبنات,,,,,,تعدى على خير

ربنا يكفى الجميع يارب شر اى حاجه وحشه

روراالاسكندرنيه
31-10-2009, 04:30 PM
نسيت اقولك يهاله انه فعلا جوزى بيعمل كجه بيكلمها كل 20 يوم مره وفى المناسبات
وهى ولا بتسال فى اهلنا اصلا وبردو ابوه مش عجبه عايزه يكلمها كل اسبوع بجد تهريج

ماس و لولى
31-10-2009, 07:03 PM
رورا فهماكى يا رورا
الموضوع كبير
دى واحده بتاخد حقها اول باول
بصى فى حلين
اما انك تشترى دماغك من الموضع و هما حرين مع بعض و انتى تكونى بعيد
او انك تكلميها تاديه واجب و تكونى احسن منها و خلاص و على السريع المريع
و فى كلا الحالتين مش هتكونى مرتاحه
.................اسال مجرب

um-hajar
31-10-2009, 09:28 PM

ريري

ازيك عامله ايه وازي الاولاد دلوقتي راحوا المدارس الاسبوع ده ولا لسه

هاله

اخبار الاولاد ايه في المدرسه عندهم قلق ولا عادي وهو صحيح السعوديه مش هتدي الفاكسين

بنوته

الحمد لله ان الورقه خلصت من غير قلق طلبات المدارس بتبقي مرهقه جداااا بس انت قدها وقدود ياجميل

اماني

شكرا علي الهديه مع انها هتكلفني اني اوضب اوضه لها علشان معنديش اللون ده خالص

وبعدين فين هديه قطتي التانيه ضفيها وابعتيلها الهديه بتاعتها ولا كده القطط هتغير من بعضها

ههههههههههه ومبروك فطام بودي

رورا

متتعبيش نفسك الاصناف اللي زي دي مش هتتغير انت خلي زوجك يعمل اللي يخلص ضميره من ربنا

علشان انت عارفه فوائد صله الرحم ويعملها بالنيه دي وهو والده خايف علشان شايف بنته جامده

علشان كده لازم يجي علي الرجاله علشان الاخوات ميتفرقوش

قولولي يابنات هي البنت الوحيده بتبقي جامده كده اصل انا شوفت الحاله دي علي اكتر من واحده

soker
31-10-2009, 09:40 PM
ماس ولولي انتي كلبيزو صح يا بنات في حد بيشوف الورده الحالمه اني كنت عايزه اسالها عن عدن

روراالاسكندرنيه
31-10-2009, 09:43 PM
ماس اكيد انت فهمانى منا وخده بالى لانك ماشاءالله متهنيه فى الهم ده خخخخخخخخ

هاجر معاك حق بس حمايا بييجى عليهم بطريقه غلط مترضيش ربنا.........وهى سيقه فيها
المشكله انه يبنتى ولا بتحترمنا ولابتجيب سيرتنا ولا تسال علينا متعمده

ومع ذلك باباها مش شيف عيوبها وبعدين انت طيبه هو مش شيفها جامده باباها
ده شيفها اغلب من الغلب يلهوىىىىىىىىىىىىىى خلينى سكته

انا عموما قلت الى فقلبى وهم حرين مش حكلم تانى تماما

روراالاسكندرنيه
31-10-2009, 09:44 PM
اتنا الى كلبيزو انت مين

لتكونى انوسه الحلوه

um-hajar
31-10-2009, 09:49 PM
رورا

باباها عارفها وفاهما صح لكن لازم يظهر ويقول لكم انها غلبانه

ربنا يهديها ويبعد شرها عنكم

rere 123
31-10-2009, 11:25 PM
ميرسي يا ريري
اخجلتم تواضعنها ههههههههههههه

اخبار ولادك ايه عاملين ايه دلوقت

نيفو انتى ناسيه اسمك تحت يا بطه
على فكره انا اتاكدت من كلام امانى انهم بيشووفوا الرسايل
لانهم اغبيه اوى بيبو بعتالى رساله دعوه صداقه و مكتوب في الصفحه مين اللى دخل عندى الملف لقيته بيبو وسمسم يبقى داخله تعمل ايه
يا باشا طول عمرك متمكن والله يا هلول بحس انك عاقلة قوي ما شاء الله

ريري

هاله

اخبار الاولاد ايه في المدرسه عندهم قلق ولا عادي وهو صحيح السعوديه مش هتدي الفاكسين

بنوته

الحمد لله ان الورقه خلصت من غير قلق طلبات المدارس بتبقي مرهقه جداااا بس انت قدها وقدود ياجميل

اماني

وبعدين فين هديه قطتي التانيه ضفيها وابعتيلها الهديه بتاعتها ولا كده القطط هتغير من بعضها

رورا

متتعبيش نفسك الاصناف اللي زي دي مش هتتغير انت خلي زوجك يعمل اللي يخلص ضميره من ربنا

علشان انت عارفه فوائد صله الرحم ويعملها بالنيه دي وهو والده خايف علشان شايف بنته جامده

قولولي يابنات هي البنت الوحيده بتبقي جامده كده اصل انا شوفت الحاله دي علي اكتر من واحده

هجورة يا حبيبتي ازيك يا جميلة الحقيقة ولادي لما نوينا يروحو المدرسة قفلت والحمد لله مهنش عليهم يبقي ولادي بس في البيت فمشرفني في البيت و طبعا زي البنت المؤدبة جريت جبت دروس في البيت في كل المواد و حسبي الله لان البااشا قال طول المدرسة مهيا مقفولة الدروس كدة اتشرحت يا حلاوة يا ولاد ازاي يعني هو كدة مهو مفيش وقت نبدا من ساعة مقفلنا طبعا جوزي ماشي يكلم نفسة لان مدرستهم نااااااااااار بيقولي يعني المصاريف دي تبرع لله قلتلة الحكومة قالت كدة يبقي اي نعمون لله يا قلبي والمدرسين طبعا اخر امارة علينا و حق الحصة اضربي في 2
احكي كمان لا كفاية انتو مش ناقصين

ماس و لولى
01-11-2009, 06:03 AM
صبااااااح الخيييييييييير

دلوعة ميامي
01-11-2009, 06:10 AM
صباح الخير

هو ماحدش جه انهاردة ليه

رورا
بجد وضع صعب
انا لو مكانك اخليه يتصل كل شهر ومكالمة سريعة
وحماكي ده الله يهديه
بس هو بيعمل كدة عشان عارف ان بنته مش كويسة
وبيضغط على ولاده عشان متأكد انهم ممكن يطنشوها ومش يعبروها ولا حد هيسأل فيها من عمايلها
بس مش عمل حسابه ان ولاده عاملين له حساب دلوقت
لكن بعد عمر طويل له ...اسلوبها وعمايلها هتجبرهم انهم يطنشوها ويبقى الاتصال بالاعياد فقط
هو مش شايف النقطة دي ولازم حد ينبهه لها
وربنا يهدي

ريري
الله يكون بعونك
بس في مصر مزودينها قوي
ما احنا المدارس شغالة والانفلونزا شغالة برضو

سكرة
فعلا وردةمش ظاهرة بقالها مدة
يارب تكون بخير

وشيرين يابنات اخبارها ايه؟؟
لو ماظهرتش هتصل بيها ان شاء الله

هالول
يا حكيم عصرك واوانك
بجد بيعجبني كلامك
ماشاء الله

دلوعة ميامي
01-11-2009, 06:11 AM
ماسة
صباحك احلى من العسل
ولو اني مش شيفاكي تحت
صبحتي وهربتي

ماس و لولى
01-11-2009, 06:17 AM
انا هنا هنا يا ابن الحلال
ولا هربت ولا حاجه
صباحك قشطه و عسل

روراالاسكندرنيه
01-11-2009, 07:42 AM
صباح الفل يامزززززززززززززز

بنوتتى الله ينور عليك جبتى الى جوايا طول الليل بفكر واقول يعنى هو مش شايف انه كده بيكره
اخوتها فيها اكثر لانه كمان لما تجبرينى ابقى كويسه مع حد مقصر متهيالى لما يقابل وجه كريم

سعتها حيطلعوا فيها القديم والجديد استغفر الله......انا يبنتى لا بقوله ولا بعيد له لانه جوزى
محدش يقدر عليه هو الى مفروس منها من فتره عشان كده بتعامل معاها كده,,,,,,,,,,مش عشانى طبعا

مانا ياما اتفرمت زمان خخخخخخخخخخولا عمل حاجه الله يسامحهم كلهم والله بجد

بس حته انه يبقى ابنه بيقولوا عيانى بقالهم فتره سخنين وعند الدكاتره ويقولوا كلم اختك
دى مموتانى بدال ميقولها اسالى عليهم هى الدنيا جرى فيها ايه بس استغفر الله هى اوامر وبس
يلا الحمدلله ......صباحك جششششششششششششطه يبنوتتى ,,,,,,,,,,,وياترى مشواريك خلصت؟؟؟؟؟؟

ريرى الله يعينكم بجد والله يبنتى احنا الفصول كلها عيانه وسخنه والناس ولا فى دمغها وعيالنا

عماله تتعدى واعصابنا تعبت ربنا يرحمنا برحمته...........اهالى بجد معندهاش ضمير

هاجر صدقينى هو مش شايف عيوب بنته ولو شايف اسمحيلى يبقى انسان لايعرف العدل

وبعدين بنته لافقيره ولا محتاجه عشان متتصلش طب ترن يستى تدى اخوها اهتمام
يساتر يارب الدنيا بجد بقت وحشه الله يرحم مامتها كان زمنها عرفت تتصرف

ماسه صباحك فل وورد .................الحمدلله احمد بقى افضل دعواتكم باه يخف خالص

الدور شديد اوى يعينى عليه وهو عامل زى العصعوصه ,,,,,,,,,,,,,,,فرشاه اسنان

هالول صبح صبح

روراالاسكندرنيه
01-11-2009, 07:48 AM

ريري

هاله

بنوته

اماني

رورا

مش ديمن يا هجور بس لما بتبقى مدلهعه دلع ماسخ وابوه شديد ومتحكم زى حمايا رغم انه
انسان كويس ويعرف ربنا بس عندو بنته مسؤاله من اخواتها ازاى معرفش:80:
ومبتغلطش ابدا ...........زده لما كانت فى الخليج كان تبقى فمصر فاجازتها زينا
كان يقول لجوزى انت ليه مش بتبعت لها رصيد عشان تكلم هى تلفونها فاضى

وتكلمها كل يوم لانه الهانم اشتكت ليه مبيكلمنيش يوميا وهى زيها زينا
فى الكويت والحمدلله ظروفهها عال العال :80::80::80:

soker
01-11-2009, 09:23 AM
صباح الخير عليكم يا بنات

ممكن اللي عندها خلفيه عن مدينه عدن اليمنيه تقولي

يعني فيها محلات كويسه ولا اخد معايا طبيعه البلد كده

*هالة القمر*
01-11-2009, 09:23 AM
صباحكم فل

رورو
كبري دماغك ومادام جوزك حط الفكره في دماغه خلاص محدش حيغيرها ولو اتكلم حيبقى علشان باباه بس
خليكى انتى بعيد عنهم بقى اتفرجي من بعيد ولو عندك ملاحظه قوليها مره واحده وبس

وسلامه احمد الف سلامه
انا اللى عندي اخدو دور غريب
قئ واسهال ومغص وسخونيه بس مش عاليه اوى
وبيسلموه لبعض
بس الحمد لله بقوا كويسين

ام هاجر

لا في تطعيم وبعتولنا ورق نكتب نرغب ولا لا نرغب بالتطعيم
الكل كتب لا نرغب
شكلهم حيطعموا السمك في البحر بالتطعيمات اللى اشتروها دي كلها

دلوعه
يا دلع انتى

تصدقى انا مامتى السبب في كبر عقلي ده لان من وانا صغيره وهى عملانى صحبتها وبتحكيلي وتشكيلي همومها يمكن هى اللى كبرتنى بسرعه وفهمتنى الدنيا ربنا يخليها يارب
بس ساعات بحن ابقى مجنونه زي اخواتى كده بس مش عارفه ههههههههههههه

ام هاجر
صحيح مش شرط تبقى البنت الوحيده جامده وقاسيه على اخواتها ده تبع التربيه دلعتيها وخلتيها غيرهم
طبعا حتتعود على كده عاملتيه زيهم وكان همك الاساسي يكونا على قلب بعض كلهم حيطلعوا يحبوا بعض

*هالة القمر*
01-11-2009, 09:25 AM
سكر
بصي حبعت لورده على الماسنجر انك عايزاها علشان تبقى تيجي هنا ترد عليكي

*هالة القمر*
01-11-2009, 09:27 AM
بس معلش انتى مين
هو انتى مامه حسن وجميله ولا مش انتى

soker
01-11-2009, 09:32 AM
هاله

ازيك يا قمر صباح الخير عليكي الف شكر ليكي يا جميل

اييييييييييييييييييييييييوه انا مامه حسن وجميله

ام محمود وليد
01-11-2009, 10:15 AM
صباح الفل والياسمين

هو انا ارحلكو فين عشان الاقيكو هنا ولا هناك ولا فين بقا

ام محمود وليد
01-11-2009, 10:16 AM
كويس انى شوفتكو دلوعه وروا كانو بيسألوا عليكوا هناك وبيقولوا بقالهم يومين مش ظاهرين

دلوعة ميامي
01-11-2009, 12:09 PM
هالة
ربنا يكملك بعقلك
ساعات الحكمة هي اللى لازم تمشي مع شوية دهاء طبعا عشان الامور تسير على ما يرام ويكون الواحد مرتاح
والجنون فنون ومطلوب في بعض المواقف
صحبتي اللى اتجوزت على العيد شكلها هتتطلق
امبارح اتصلت بيا وحكت بلاوي
مرات الراجل ذكية جدا وعرفت توقع بينهم بالحيلة والكيد
والبنت غلبانة قوي ومش عارفة تواجه المواقف خالص
ولانها ياحرام خبرتها بالامور دي قليلة

سكرة
هو انتم جالكو نقل على اليمن
هتبقى تبع حزب شبه الجزيرة العربية

رورا
زي ماقالت ماس
خليكي بعيد ووجهي في صمت هههههههههه لصالحكو طبعا
وخلي جوزك يعمل اللى يريحه
لان الكبت لمدة طويلة هيولد الانفجار في يوم مااااااااااااا

ام محمود
هو مين اللى بيسأل عليا هناك

يابنات
هتخليكو هنا واللا هتروحوا هناك تاني

انا شايفة اننا بنلف ونلف ونرجع هنا تاني
طيب لينا هنا اريح

rere 123
01-11-2009, 12:52 PM
صباح الخير
دلوعة و رورتي وماسة و سكر و ام حودة العسل صباحكو فل
دلوعتي عندك حق مصر مكبة الموضوع بس دة لان التعداد كبير واماكن المستشفيات قليلة يعني فية واحد من وزارة الصحة بيقول مفيش مكان في سرير في مستشفي جراحة اليوم الواحد متخيلة ولا التامفلو متوفر مش موجود يالا ربنا يرحمنا برحمتة ان شاء الله

rere 123
01-11-2009, 12:54 PM
دلوعة خلينا هنا طالما هناك بيقرو المسجات و كدة وزى منتو عاوزين برضو

أم نوران
01-11-2009, 02:26 PM
سلام عليكم

نوفا...

ازيك مختفية خالص فييييييييييييييين؟؟؟

دلوعة..

هي صاحبتك متجوزة واحد متجوز؟؟؟؟ يالهوي؟؟؟ والمطلوب من مراته انها تهيئ لهم جو شهر العسل؟؟؟ طبعا شئ طبيعي جدا انها تعمل ونسوي...ربنا يكون في عونها..دا جوزها اتجوز عليها وحياتها اتلخبطت فوق تحت بغض النظر عن هي ايه

بقولك ياقمر...هو انتي اللي رنيتي عليا النهاردة ...اصل بعيد عنك موبايلي بعافية شوية...هههههههه..والاسماء كلها شيلتها من عليه وحاطاها على الكمبيوتر لغاية اما يتظبط

ريري..

اخبارك ايه ياجميل واخبار الولاد؟؟؟..وهي مدرسة العيال عندك اتقفلت؟؟؟

رورو...

اخبار ابنك ايه؟؟ يارب يكون بقى كويس

الوردة الحالمة
01-11-2009, 02:44 PM
انا جيييييييت

وظلمت البيت خخخخخخخخخ

سكر تعليلي هنا يا قمر

انتي نازلة عدن شغل واقامة ولا زيارة ولا اية

الوردة الحالمة
01-11-2009, 02:49 PM
سكرررررررررر بقلك ابعتيلي ع الخاااااااااااااااااااااااص او خدي ايميلي من اي حد من البنات ونبقي نكلممممممممم ع الماسنجر اوووك؟

روراالاسكندرنيه
01-11-2009, 03:36 PM
وروده ظهرتى اخيرا ياشريره كنت مختفيه فين ؟؟؟؟؟؟

هالوشتى الف سلامه على ولادك الحمدلله انهم بخير البلد عندنا مليانه فيروسات غير المنيل السوين

بجد السنه دى ربكونا منهم لله كل الى يسخن يرعبوا اهله عليه ,,,,,,,,,,ربنا يرحمنا برحمته

بس عارفه يهاله ماماتك ربنا يخليها ويحفظها ذكاء منها ال ى عملته خلتك اد المسؤليه ولوان
انت الى صغنن يعنى بس العقل زينه يهلول بردو ماشاءالله عليك

انا فعلا خلتنى بعيد وسبته والى يريحه يعملو ولو ان غموضه وسكوته معاناته مش حلو ليهم

يلا خليهم يتعلموا الادب خخخخخخخخخخخ

نونوتى الحمدلله احمد باه بخير تسلمى يعسل انت
انت مش بتبانى ليه الايام دى

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ريرى سمعتى عن الحفله اياها الى مكسره الدنيا الى حتتعمل عندكم بجد ربنا يرحمنا برحمته

*هالة القمر*
01-11-2009, 04:54 PM
سالخيرررررررررررررر

omreem
01-11-2009, 05:12 PM
مساء الخيررررررررر

ازيكم جميعا

احنا كمان عندنا الدور اللى ماشى سخونيه وترجيع واسهال وكحه ورشح على كل لون
ريم واريام وولاد عمهم كمان
بس الحمد لله فى تحسن

ام نونو
انا هنا بس مزنوقه مع ريم بتاخد كميه حاجات فى المدرسه تقوليش ثانويه عامه

امبارح نرفزتنى جامد وانا ب>اكر معاها وخلتنى ضربتها وبعدها زعلت من نفسى وقعدت اعيط
واقول لنفسى ماهو فعلا الحاجات كتير قوى عليها بس اعمل ايه ده المطلوب ولازم نعمل اقصى مجهود
انا بقعد معاها فى الم>اكرة اكتر من 4 ساعات يوميا

ادعولنا بقى ربنا يفتح مخها

أم نوران
01-11-2009, 06:13 PM
هلول....

سالنووووووووووور

ياجماعة

انتو زعلانين من بيونسيه كده ليه؟؟؟ دا كان فيه اشاعة جامدة جدا انهم هايعملوا معرض للخموووووووووور في ارض المعارض ...يعني تبقى خمرة في القاهرة ولامؤاخذة ....في بورتو غالب

رورو..

ياجميل .انا مشغولة في الدار بنزل 5ايام في الاسبوع....يالا...ربنا يقدرنا

عندي غسيل...حدش يجي ينشر معايا؟؟؟

نوفا...

ربنا يقدرك على المذاكرة مع ريموعقبال اريام....والعصبية عادي بتحصل .ماتقلقيش...الواحد بيأنب نفسه فعلا بس ساعات كتيرة بتحصل...ربنا ييصبرهم علينا..ههههههههههه

الوردة الحالمة
01-11-2009, 10:16 PM
وروده ظهرتى اخيرا ياشريره كنت مختفيه فين ؟؟؟؟؟؟

ريرى سمعتى عن الحفله اياها الى مكسره الدنيا الى حتتعمل عندكم بجد ربنا يرحمنا برحمته
موجودة يا جميل وبدخل اطل عليكم هنااك وهنا لسة جيت اما شفت هالة بعتالي عشان سكررر

ومش مختفية ولا حاجة بس هيا حالة زهق

انتو حتستقرو هنا ولا اية ؟؟

واية الحفلة دي اللي حتكسر الدنيا اكتر مهي متكسرة

هههههههه قلولي عليها

هلول....

سالنووووووووووور

ياجماعة

انتو زعلانين من بيونسيه كده ليه؟؟؟ دا كان فيه اشاعة جامدة جدا انهم هايعملوا معرض للخموووووووووور في ارض المعارض ...يعني تبقى خمرة في القاهرة ولامؤاخذة ....في بورتو غالب

رورو..

ياجميل .انا مشغولة في الدار بنزل 5ايام في الاسبوع....يالا...ربنا يقدرنا

ميييييييييييييييييييين ابو سوسة ده وخمور ربنا يعافينا بس فهمووووووني

روراالاسكندرنيه
02-11-2009, 05:57 AM
صباح الفل على احلى نساوين واحلى صور فى الفيس وك خخخخخخخخخخخخ

نوفا الف سلامه يببتى شفاهم الله وعافاهم خلى بالك منهم بجد الواحد اعصابه تعبت

بت يوروده انت زهقانه طيب والاخبار ايه اوعى يكون بابا رجع فى كلامه ههههههههه

ربنا يتمم لك على خير يارب

نونو ماشاءالله عليك ربنا يقويك ويزيدك بجد الواحد حاسس انه بلا قيمه ولا فائده الحمدلله

بنات امبارح فهمت من بعلولى انه احتمال كبير نسافر وبيحجز وبيشوف اماكن على التيارههههه

المشكله انه حنروح حنلاقيها عند باباها بتعيد معاه وانا اصلا مش طيقه اشوفها وافله منها

تفتكروا اتسرف ازاى ههههههههههههههه على جظنا ده العيد حتقضيه فى اسكندريه

اخخخخخخخخخخخخخ يالقهرررررررررررررررررررررررررررررر

ماس و لولى
02-11-2009, 06:03 AM
( صباح الخير رورا
ولا تفكرى فى الموضوع روحى و عامليها رسمى فهمى نظمى
اصل فى كلا الحالتين انتى هتكونى متغاظه من الوضع
فيكون تصرفاتك كويسه احسن
و الا لو عندك امل تغير من اسلوبها حاولى
و لو مش ناويه بنت الذين تغير طريقتها معاكو
يبقى من بعيد لبعيد )

soker
02-11-2009, 08:09 AM
صباح الخير عليكم جميعا عاملين ايه

دلوعه ازييك يا جميل عامله ايه وازي الاولاد احنا يا ستي جالنا نقل لعدن وطبعا انا هستني شهرين لحد ما الاولاد يخلصو الترم الاول هنا وهيكملو الترم التاني هناك ان شاء الله

ووووووووووووووووده انتي فييييين

ازيك عامله ايه شفتي هنبقي جيران انا رايحه عدن اقامه

خلاص هبعتلك علي الخاص وحاولي تكلميني

soker
02-11-2009, 08:11 AM
ماس ولولي

شكلك موجوده صباح الخير اولا بسسسسسسسسسسس عايزه اعرف انتي مين انتي كلبيزو

شكلي اتجننت كل واحده هسئلها انتي كلبيزو

soker
02-11-2009, 08:18 AM
هاله

ميييييييرسي يا قمر علي تعبك معايا

ايه ده هو انا مينفعش ابعت رساله الا بعد 30 مشاركه

أم نوران
02-11-2009, 08:37 AM
بدعوى إثارته "الفحش والفجور"
مطالب برلمانية وشعبية مصرية بإلغاء حفل "بيونسي نولز"

http://www.moheet.com/image/67/225-300/673738.jpgالمطربة الامريكية بيونسي نولز
القاهرة : طالب برلمانيون وجماعات شبابية مصرية بإلغاء حفل للمطربة الأمريكية بيونسي نولز ، وهو حفلها الأول الذي تقيمه بمصر في السادس من نوفمبر / تشرين الثاني الجارى في أحد المنتجعات المطلة على البحر الأحمر ، حيث بلغ سعر تذكرة الحفل 400 دولار، وذلك بدعوى أن هذا الحفل سيثير " الفحش والفجور ".

وتقود تلك الجماعات حملة واسعة على موقع الـ " فيس بوك" ، تتضمن كتابة رسائل احتجاجية موجّهة إلى رئيس الوزراء المصري الدكتور أحمد نظيف، ووزير الداخلية حبيب العادلي، لمنع المطربة من إقامة الحفل الغنائي ، لما اشتهر عنها ـ طبقاً لهذه الجماعات ـ من "عري وتبذل" .
وذكرت جريدة "الان" الكويتية ان النائب حمدي حسن عضو كتلة الإخوان بمجلس الشعب "البرلمان" ، شن هجوماً عنيفاً على الحكومة للسماح للمغنية التي تظهر عارية في كليبات الفيديو الخاصة بها للاستعراض في مصر، قائلاً " إنها تخالف مبادئ الشريعة الإسلامية ".

وواصل انتقاده خلال جلسة للبرلمان قائلا :" الحكومة تسعى لجعل الناس تنغمس في الإثم والفجور للتستر على الجرائم الأخرى التي ترتكبها ضدهم " ، واتهمها بتشجيع الفسق والفجور، عن طريق سماحها بإقامة حفلات ماجنة على أرض مصر ـ حسب وصفه .

واتهم حسن الحكومة بازدواجية المعايير بالسماح ل"بيونسي" إحياء حفلتها، وفي الوقت ذاته، رفضت منح ترخيص لفرقة إسلامية تنشد أغان دينية للأطفال .

وهذه ليست المرة الأولى التي تصطدم فيها جولة بيونسي الفنية وتستمر حتى مارس/آذار القادم، بضجة بعد أن اضطرت لإلغاء حفل مقرر في ماليزيا بعد دعوة حزب إسلامي ماليزي لإلغاء العرض لأنه يروج " لاستعراضات غربية مثيرة ".

أم نوران
02-11-2009, 08:39 AM
وردة

هي دي ياستي بيونسي.....اعلاناتها منتهى المسخرة

صباح الخيرات جميعا

دلوعة وشيري وهيومة...

خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

قمرات يا ناس.....الحمد لله يارب اني اتعرفت على ناس بالجمال ده...بس ياريت ماتنشروش صوركم في الفيس بوك علشان الفتنة والحكاية مش ناقصة...ههههههههههههههه

انا عن نفسي...لامنكن اخضع لهذا الاختبار..النتيجة باينة من اولها...والعينة بينه..ههههههههههه

أم نوران
02-11-2009, 08:40 AM
رورو...ياقمر...ان شاء الله اجازة سعيدة..وكبري دماغك خالص...واهم كام يوم وربك يعديها على خير ان شاء الله

روراالاسكندرنيه
02-11-2009, 09:51 AM
ياسكر هانم ريقى نشف وانا بقولك انا كلبيزووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

والله وحشتينى موت وربنا يعلم انا اتلهيت ازاى الايام الى فاتت بس بشوف صورتك على الفيس بوك
واملى نظرى من الحلاوه والطعامه ماشاءالله عليك ياانوستى ,,,,,,,,,خلاص رايحين عدن

ربنا معاكم ويوفقكم يلا يعم حتشوفى وروده خير باذن الله

ماستى انا اصلا رسمى معاها خالص وهى بردو من ساعه موت ممتها وهى بتعملنى رسمى وانا مبسوط

على الاخر وعلى راى نونو اهه كم يوم ويعدو عموما انا عامله استخاره وسيباها على المولى عزوجل

وبينى وبينكم بشك اوى انه ابوها مقلهاش على تعبى ,,,,,,,,ومش عايزه اظلمها .....وحيبان عموما

يخبر بفلوس بكره يبقى فرىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى,,,,,,,,,,,,,نونوتى صباحك ملبن يبطه

بنوته هيومه وهلولتى فينكم يااحلى نسوان على الفيس بوك خخخخخخخخ اه بس هاله

بره الليسته نسيت هههههههههههههههه

دلوعة ميامي
02-11-2009, 10:53 AM
صباح الخيرات

انوسة
خلاص هتنضمي لشبة الجزيرة
يا قهلا يا قهلا
يعني جوزو مش قادر يزحزها شوية وتدخلي على الامارات

رورا
سبيها على الله
اهم حاجة حطي في بالك انكم رايحيين تغيروا جو
وركزي عليها قوي انت وجوزك وعيالك
وحاولي تطلعي كتير برة البيت ولوحدكم بحجة ان مفيش مكان بالسيارة او خلوها تكاسي
اصل مفيش تاكسي هياخد عليتين

كله منك ياشيرين
قلتلك بلاش الفضايح
كدة المعجبين هيكتروا قوي وانا مش فاضية
بجد صور جونااااااااااااااان

ام نوران
انا اللى رنيت عليكي ياقمر بس من رقم تاني
انهاردة دقيتلك وقالي مش ممكن اوصلك ابدا
مش عارفة ليه
انت عاملة منع تجول هههههههههههه

وشوفتي القطة ام عباية وطرطور ههههههههههههه

دلوقت لبستها فرعوني
قلت اخلي عندي شوية وطنية

وادخلي غرفة النوم
خليتها السرايا الصفرا هههههههههه

وبالمناسبة
عملت قطة جديدة وبعت لشوية بنات ومش فاكرة مين للي عاوز يعمل فلوس
باسم منال سيد والايميل بنادول هههههههههه اصل كنت مصدعة وقتها

دلوعة ميامي
02-11-2009, 10:56 AM
يابنات
سمسم بتدور عليكو ههههههههه
ماصدقت لاقيت زباين

وقولولي
عجينة العشر دقايق ينفع تتحط بالتلاجة لغاية بالليل

ماس و لولى
02-11-2009, 11:07 AM
ماس ولولي

شكلك موجوده صباح الخير اولا بسسسسسسسسسسس عايزه اعرف انتي مين انتي كلبيزو

شكلي اتجننت كل واحده هسئلها انتي كلبيزو

ايه النور دا كله يا انوس
لا يا ستى ياريتى كلبز هو انا اطول ابقى زيها
انا ....مااااااااااااااس و لولىىىىىىىىىىى
الكورنيش
سيادة المديره بس متعرفيهاش

دلوعه انا عايزه اشوف التيس لوك
بصى العجينه ممكن تحطيها بس تلفيها فى كيس كويس
انا جربتها

ماس و لولى
02-11-2009, 11:13 AM
‏*هالة القمر* (http://forum.hawahome.com/u89692.html), ‏دلوعة ميامي (http://forum.hawahome.com/u51188.html)
الاختين الحلوين منورين

روراالاسكندرنيه
02-11-2009, 11:58 AM
بت يماسه تسلمى لى يبطه

بس ايه اطول واقصر دى ده انت طعم ياطعم ,,,,,,,,,,مين ادك انت ياشامى

دلوعه حبيبتى احنا مش بنعد فى بيت جدو متقلقيش هو بس اول ماحيوصل جوزى

لازم ينزل بيت باباه يسلم ده عاده عندهم وطبعا انا والعيال معاه ......وان شاءالله

يا نروق البيت او نعد فى مكان تانى حسب الظروف بس نعد معاهم مينفعش اصلا

وموضوع العربيه ده متقلقيش هى مش بتحب تركب معانا غاويه تركب عربيه اخوها

ده لو كمان اجرنا من اصلو

روراالاسكندرنيه
02-11-2009, 02:47 PM
رحلتي المصورة في مغسلة النساء للأموات بجامع الراجحي مشاهدات وعجائب وصور مؤثره - منتدى فتكات | منتدى نسائي للمرأة فقط (http://forums.fatakat.com/thread340659)

كتكوتة كتكوتة
04-11-2009, 11:14 PM
إيه يا بنات أنتم فين؟