بيت ابى

صفحة 1 من 6 1234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 4 من 23

الموضوع: بيت ابى

عضوة قمة

بيت ابى

ارجوكم سريعا ساعدونى فى استرجاع الثقه فى نفسى انا عمرى صغير يادوب متخرجه من الجامعه السنه اللى فاتت تزوجت بعد تخرجى بشهر بعد خطبه استمرت8 شهور كنت فيها صريحه معه فى كل شئ وهو كذالك وعلى فكره يابنات هو قريبى بس عايش فى بلد غير بلدى كنا على اتصال طول فترة الخطوبه جاب لى هدايا كثيره صرف كثير فى السفر والفرح هو واهله , اهله يحبونى كثييير مثل بنتهم هذا كله كان بالنسبه لى دليل على صدق مشاعره المهم علشان ما اطول عليكم بعد الزفاف بيومين سافرت معه وعشت 3 شهور جحيم بدون شجار بس كنت اشوفه نص ساعه فى اليوم قبل مايروح الشغل كان يتصل يقول لى نامى انا باتاخر اليوم وبالنادر ما كان يجى بدرى يعنى بعد الدوام كان كثير التعييب على فى طولى شكلى لبسى شعرى ماكان عاجبه شئ حتى المعاشره الجنسيه ما كانت موجوده غيرها مره واحده بعد الزفاف حاولت بكل الطرق تصليح الامور وفى الاخر روحنى لاهلى علشان يطلقنى وقعدت 4.5 شهر فى محاولات من اهله لاقناعه على الرجوع عن هذا القرار كان يقول لهم هى تتقى الله راح يجيلها احسن منى . ما بعرف هل هذا حسد ؟؟؟؟؟؟ والله يابنات لو كنت حاسيت ولو بشئ بسيط انه ماهو عايزنى خلال فتره الخطوبه ما كنت كملت الموضوع رغم ان عائلتى يحبونى كثييييير الا انه خلانى احس انى مافى احد يقدر يعاشرنى او انى بشعه رغم انى مشكلتى الوحيد انه كل اللى يشوفنى يقول انى صغيره ملامح وجهى طفوليه وجسمى صغير
    [align=justify][frame="1 80"]انصحونى وجزاكم الله كل خير , وآسفه لانى طولت عليكم . [/frame][/align]

عضوة قمة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :

اختي الغالية :

استغربت كثير لما مالقيت احد رد عليك ..لكن ...كل بظروفه

المهم :

الله العالم من كلامك عنه مايرجع لبيت ويقول انك انت تخافي الله انه رجال راعي دروب مي كويسة ...

والحكاية مو انه انت بشعه اتوقع مريض مايبغى يعديك ...

واحمدي ربك لايعديك بمرض كذا والا كذا

ودامه باعك بيعيه والله يرزقك افضل منه ..

لكن دايم رددي ..

اللهم آجرني واخلفني في مصيبتي خيرا منها ...

ارضي بقدرك ..

ولسه انت صغيره على كلامك دوبك متخرجه والنصيب قدامك باذن الله ..

اسال الله لك الزوج والذرية الصالحة ....

اختك :

ام حديجان .

نجمة بيت حواء الصورة الرمزية الحياه أحلى
    قولي الحمد لله إنك ما عندك منه عيال صدقيني المشكله كانت هاتكون فعلآ كبيره . في رجال كتير كده يكون في فترة الخطوبه ملاك وبعد الزواج يصير شيطان وكويس إنه ما كان يضربك ممكن يكون طريقة إسلوبه معاكي بيداري شئ هو بيعمله من وراكي ممكن بيخونك ليش لأ وكان بيحاول يهينك علشان تسيبي البيت علشان حاسس إنه بيظلمك بإمارة إنه قال إنك بتتقي الله وخاف ليعزبك معاه وبعدين ربي ما يضيع إللي عمله فيكي بكره ربي يبينلك وحاولي تنسيه ده مايستهلكيش وصدقيني لوكان يحبك ما كان يعاملك كده وكيف كنتي تبي تعيشي مع واحد يعاملك بده الإسلوب ده إنتي أحسن منه بصلاتك لربنا والأذكار رُب ضرةٍ نافعه يمكن علشان ماتعيشي بعيده عن أهلك أو ممكن يكون لأي سبب تاني أو إنه درس في الحياه وإن شاء الله ربي بكره هايعرفك ليش سار معاكي كده ممكن ما تكوني إستخرتي الله على زواجك منه بس أصبري مافي أحسن من الصبر وكل ماصبرتي كل ما زاد أجرك عند ربنا وحاولي تصلي صلاة الليل ربي هايعوضك بإلي أحسن منه مليون مره ودايمآ قولي أذكار الصباح والمساء وقولي كمان لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

كوكب الشبكة الصورة الرمزية amo0ola
    [align=center]انا اشوف تتريثي اختي اصبري لا تطلبي الطلاق ربما في على قو ل الاخوات في نفسه خيانة مرض شي ما وهو يحاول يتخلص منه وما يقدر يتخلص منه الا لما يكون لوحده والدليل انه مايبغى يطلقك اما من ناحية انه يعيييب عليكي وطولك صدقيني كل واحد حب وحدة ذمها واذا يحب واحدة يحاول لو هو غلط يكرهها فيه عشان لا تزعل لو بعدت بس شكلهم محسودين اصبر اختي شوي الين هو يقرر لاتقرري انت مدام في حب راح يرجع واذا جلس اكثر فهذه حياتك تشوفيها ماعليك منه لانه ماحيكون يستاهلك ابدا وسامحيني على الاطالة[/align]

صفحة 1 من 6 1234 ... الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

مواقع النشر

مواقع النشر